Cirkus konster !!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Alfons
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 671
A

Alfons

Hej ! Jag undrar om ni vet någon kurs, eller vart man kan lära sin häst cirkuskonster ? :banana:

/Jessica

Sv: Cirkus konster !!!

har för mej att det fanns en 'cirkusprinsessa' nere i skånetrakten för några år sen som hade kurser. men det var som sagt ett par år sen jag hörde om henne senast så hon kan ju ha lagt ner..

annars kan du kolla på Trick Training där kanske du kan få lite tips

tänk på att vara noga med säkerheten bara :bump:

Sök på nätet efter Christina Drangel, hon håller kurser och utbildningar i cirkuskonster och akademisk ridkonst lite runt om i landet, mest i Stockholmstrakten.

Rebecca Öhst som bor i hellekis är mästare på just cirkuskonster, eller tricktraining som det egentligen heter. Gå in på hennes hemsida, där hittar du info om hur man bokar träningar, kurser mm.
www.horse-vision.se

Jag tränade ett par ggr. för Frauke Ebsen hos Christina Drangel. Det var en bra start men hon är lite begränsad. Nu tränar jag för Gabi Dew (från Levade). Jag och lilla häst har utvecklats massor med hjälp av henne. Hon är ju faktiskt världsmästare! Hon håller veckokurser på Kulla-Vreta Gård (Enköpingstrakten) i sommar och där kan du få uppstallning och boende. Det ordnas t.o.m. tävlingar i freestyle och cirkustricks. Rekommenderas VARMT! Du kan även köpa en kul bok på stunthorse.com som heter Step by step tricktraining. Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 599
Senast: Edla
·
Gnägg Hej, Har letar överallt efter grönt kort kurs, i Skåne gärna så nära Hörby / Lund som möjligt. Verkar inte finnas något nu inom de...
Svar
1
· Visningar
141
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka