citronella flugspray?

Blå

Trådstartare
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.
 
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.
Jag köper de sprayerna som är mindre giftiga, de innehåller oftast citronella, eukalyptus eller tjära och de fungerar men det kräver att jag sprutar på hästen minst varje dag.
 
Luktar rätt gott men rätt värdelöst som flugmedel. Tycker det är svårt att hitta ngt medel som tar dom små och störiga flugorna som är så ihärdiga på att surra runt huvudet på en.
 
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.

Citronella för insektsbekämpning blev förbjudet av EU nånstans runt 2009 . Är det godkänt nu igen ? Det var väldigt effektivt när det såldes som flug/bromsspray för häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 149
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
693
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp