Citronhalsband

C

CarpeDiem

Jag har hört talas om "citronhalsband" (är lite osäker på vad de kallas) som hjälp i träningen av hunden.
Hur funkar dessa och var kan man få tag på dem?
 
Har en massa åsikter och kommentarer ;)
men har aldrig hört talas om citronhalsband. Så jag kan inte ge några råd om dessa. :smirk:
 
hmm.... det enda "citronhalsbandet" jag kan komma på e dom som sprutar citrondoft när hunden skäller.... annars har inte jag heller nån susning om vad det e för halsband du menar
 
Menar du det som man kan använda på hundar som skäller?
Annars kan jag inte komma på något annat :smirk:
 
är det anti-skäll halsband du menar så finns de i de flesta större djuraffärer. har hört att man även kan hyra dom på vissa ställen, vilket kan vara bra då de är ganska dyra (ca 1200 kr).
 
Citronhalsband finns att köpa i djuraffären och på internet. Jag tror det finns två varianter. Ett som sprutar när hunden skäller och ett som du kan styra med fjärrkontroll för att korrigera hunden.
Citronsprayen ska vara helt ofarlig för hunden men däremot väldigt obehaglig...
Jag vet de som har skälliga hundar där detta har hjälpt. Men när det gäller träning så har jag ingen erfarenhet, tror inte på bestraffning när det gäller inlärning av tex lydnadsmoment. Däremot kanske det kan funka om man vill få hunden att tex sluta jaga kaniner.
 
Tack för alla svar. :bow:
Det gäller en hund som skäller.
Vihar försökt att träna bort det men hon skäller så fort vi inte är i närheten.
Vi är lite bekymmrade för att vi bor i en lägenhet men grannarna har inte klagat ännu men kan vara bra att ligga steget före.
Är det nån som vet mera exakt vilka butiker i Uppsala/Stockholm som hyr ut detta?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Krumben
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 556
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Finns det? Med tålig menar jag att den ska klara av 37 kg explosiv boxer som både segdrar och kan göra rejäla ryck. Inte utfall mot...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp