Classic träns, SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Jag funderar på detta tränset:

734175.JPG

(det är lite mer mörkbrunt och är inte så tabaccofärgat IRL)

Eller produkt 300376 eller 300368 från Hööks (GM träns båda två)

Classictränset kostar 320 (!) inkl. gummitygel medan GM tränsen ksotar 530 och det andra 540 utan tyglar.

Vilket tycker ni? Ska köpa nåt av tränsen imorgon....

Sv: Classic träns, SNABBA SVAR TACK!

jag tycker du ska köpa det som är på bilden, snyggast och mest prisvärt(iofs kan ju kvaliten skilja sig)
fina träns allihopa tyckte jag!

Ja... jag har känt på alla, och GM tränsen har nog bättre läder (av vad jag kan känna, dock inte nån WOW upplevelse precis....) och Classic tränset är framförallt torrt. Men frågan är om jag vill lägga 530 spänn och sen ytterligare tid och ca 400:- för ett par tyglar i matchande nyans (somn inte finns på Hööks, måste ju leta mig igenom alla märken då...)
Det jag inte gillar med Classictränset är nosgrimman... Men de andra Classictränsen är mkt mer tabaccofärgade och ljusare, och jag har en haflinger... Och det ser ju dumt ut.... (iofs vet jag inte hur nåt brunt träns ser ut på honom, men tabacco är nog inte så fint...)

Tycker de är snygga däremot avskyr jag när pannbanden är så stela som de verkar vara på den bilden och alldeles för stora till tränset så det får pannluggen att stå ut en halv meter typ :p

Jag skulle valt Classictränset. Vet en i stallet som har ett sådant (dock i annan färg och modell) och de är helt okej, prisvärda träns. Hennes är ganska mjukt och fint eftersom det har blivit smörjt rätt många gånger med tanke på att hon haft det rätt länge. För eller senare brukar Hööks dessutom rea ut sina träns, då kan du säkert köpa ett sådant till lägre pris då..

Ja dåså..min häst har nog en fjuttig pannlugg då..han ser inte riktigt klok ut med ett stelt pannband då :p
Brukar ta bort det på tränset ;)

Med tanke på att varenda en (iofs bara tre... :angel: ) har sagt att jag ska ta Classictränset kanske jag borde det... ;)
Men då måste jag ju köpa en fint pannband till... Vad tycker ni, guld eller silverkedja? Vet någon vilken färg det är på spännena?

Men så avr det för min häst när nhan var ung... ;)
Då stod alla pannband rakt ut, han såg helt mongo ut... Men nu har han växt till sig lite, så nu passar de flesta ganska bra...

Köpte Classic tränset idag, och det var ju stenhårt...Kunde knappt ändra storleken på det :crazy: MEN detvar döfint! Nu hoppas jag verkligen att Passieren är den färgen oc att den passar... för det tränset var ju bara för fint för att lämna tillbaka ;)
Men det väldigt litet i storleken... Jag som brukar behöva göra ett extra hål för nosgrimman fick ha det 2 hål nedanför det högsta, och ar man fäster bettringarna fick jag ha nästan längst ner... :confused: Och min häst har ett litet huvud... Så det är inget träns för stora hblhuvuden.

Hoppas du blir nöjd med det då. Den som har ett sådant i stallet är nöjd med sitt, och jag tycker också att det verkar vara ett bra och prisvärt träns! Dock kan det säkert behöva få sig ett par smörjomgångar innan det börjar ge med sig och mjukna...

Ja... en annan tjej i stallet köpte ett likadant (det var så jag började fundera på det tränset) och hon sa att efter putsningen så var det mjukt och fint.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka