Close Contact sadlar!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Hera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 6 059
Sv: Close Contact sadlar!

Min är en Clincher och nu är den provsutten i iaf, inte lätt med all denna snö. Men den va väldigt skön att rida i!
Har bara provat lite lätt så jag kan inte uttala mej direkt än, känns dock mindre än min förra sadel, ska prova att länga lädrena ett hål och se om låna benen får bättre plats ;)

Nu kapar jag tråden lite om det inte gör nåt och ser om ni vet några mer CC dressyrsadlar?

Med det menar jag sadlar som helst har BÅDE "cc" bossor (dvs. inte uppbyggda eller kilbossor etc.) och även gärna lite mer flatback säte, men bossorna är viktigast.

Har nämligen fått strikta instruktioner om att endast en cc sadel funkar för min stora nya pålle och ska prova Amerigo cc men sen tog det slut på ideér lite.

Min är platt som en pannkaka överallt! Gammal som gatan men modellen finns kvar. Såg en nyligen som såldes för 5000 spänn - nästan gratis.

saddle.jpg

Oh den såg intressant ut, men vad är det för nån!? ;)

Oppps ja just det, sorry...för sent för att ha nåt minne :O

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: cili
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 247
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka