• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Mirus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 482
M

Mirus

Hittade till deras sida efter att jag träffade på en hästsida som var trevligt uppbyggd, snygg och bra strukturerad. Brukar koda för hand själv, men det var ett bra tag sen och jag känner att jag orkar bara inte.
Vill ha något som går snabbt och lätt, men som också fungerar på alla webläsare.

Så är CMS MS något att ha? Jag får spunk på deras nerladdningssida där jag inte fattar vilken fil, av alla tusen, det är jag vill ha tag i. Dessutom sitter jag på mobilt bredband så jag har begränsat med hur mycket jag kan ladda ner/upp. Så fipplar jag allt för mycket med nerladdningen blir jag utan internet några dagar. :crazy:

Sv: Cms ms

Jag skulle nog tro att cmsmadesimple-1.6.7-full.tar.gz är filen du bör ta hem. Men håller med om att den var kanske inte den bästa för nåt man kallar "Made simple". Sen hade jag nog tyckt att exempelvis .zip kunde ha varit bra att erbjuda med. Du kommer behöva ladda hem ett uppackningsprogram om du kör Windows.

Tänkte inte på att ändelsen såg skum ut...som du sa känns krångligt för något som är "made simple".
Kör tyvärr (i det här fallet) windows.

Har aldrig varit inne och kollat på sånt här innan. Grävde lite i det nu och jisses vad program det finns!

Tips då är WinRAR eller 7-zip som klarar att packa upp.

Jo, det finns många olika CMS-system, har bara lite erfarenhet av Joomla, och det är då inte direkt simpelt.

Winrar fick det bli.
Testade att dra hem Drupal efter att ha läst flera som kommenterat det och Joomla. Problemet är att få klart installationen och allt som ska fixas med det. Lite för sent på kvällen för den delen. Men fungerar inte programmen på datorn? Alltså utan att ladda upp det på ett webhotell? Så man kan ladda upp allt när det är "klart"?

Det beror ju på hur man menar med fungerar, man måste ha en webserver och en databashanterare installerad för att det ska fungera och det kan man installera på sin egna dator om man vill. Det krångliga blir då att flytta över databasen till webhotellet sen, men det går att lösa oftast.

Halvt OT, men WinRAR kostar väl fortfarande (förutom för Pocket PC kanske) medan 7-zip kostar gratis? :)

*kl*

Sharpless: Ah det är så pass "krångligt" ändå. Jag trodde det var som att bygga vilken hemsida som helst bara att det var ett pogram till hjälp. Hoppas någon förstod den förklaringen.

Nidron: Jag tog en "Trial" variant eftersom jag sällan behöver använda såna program.

Definiera kostar, det går alldeles utmärkt att använda utvärderingsversionen i all oändlighet (om man står ut med att en pop-up när man startar programmet).

Made Simple är väl rätt relativt i det här fallet. Med tanke på att det som sagt behövs en webbserver och rdbms för att köra är det kanske inte orimligt att den som sköter installationen har tillgång till tar -xzf. (Speciellt med tanke på att det är php, och någon som kör IIS väl antagligen kommer välja en asp-variant.)

Made Simple är väl rätt relativt i det här fallet. Med tanke på att det som sagt behövs en webbserver och rdbms för att köra är det kanske inte orimligt att den som sköter installationen har tillgång till tar -xzf. (Speciellt med tanke på att det är php, och någon som kör IIS väl antagligen kommer välja en asp-variant.)

Förstår inte riktigt syftet med inlägget :)
TS skulle antagligen vilja testköra lokalt i Windowsmiljö, evetuellt med lite hjälp (eftersom TS inte riktigt förstod konceptet) :)
Jag utvecklar allt (PHP, Java, C++, MySQL, Oracle) på Windows och har inga problem med att få CMS MS att rulla(zip-zip-skapa-config-fil-klart! minus db-conf för att jag helt enkelt inte har tid att testa) :) Är det utvecklat för att rulla på LAMP så är det ju bara en fördel, webbhotell med Microsoftmiljö kostar multum :)

Senast ändrad:

Det beror ju på hur man menar med fungerar, man måste ha en webserver och en databashanterare installerad för att det ska fungera och det kan man installera på sin egna dator om man vill. Det krångliga blir då att flytta över databasen till webhotellet sen, men det går att lösa oftast.

Lite OT:

http://win-rar.com/index.php?id=969

jag testade att dra hem den. kmr den funka som jag vill? dvs packa upp och packa ner även när en viss tid har förflutit?
jag är inte så haj på det här....

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För ett tag sen damp det ner ett brev i brevlådan om att det var utbyggnad av fiber på gång i vårt område, och att vi nu hade möjlighet...
Svar
0
· Visningar
412
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden... 2
Svar
29
· Visningar
3 870
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka