Cocker Spaniel som draghund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 255
T

Tofflan

Jag är ute och åker skidor en del och har nu funderat på om man skulle köpa en dragsele till vovven och prova låta honom dra.

Han är välmusklad och tycker om att få ta i och jobba fysiskt!
Han är ganska stor, ca 42 cm.
Tror ni han skulle orka dra mej? Jag väger ca 55 kg med kläder och skulle såklart hjälpa till på jobbiga ställen.

Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Testa!

Du märker nog ganska snabbt om han tycker det är kul eller för jobbigt. Om Du stavar på så behöver det ju inte bli så tungt för honom.

Lycka till!

Gillar han bara att dra går det nog finfint, även om du måste hjälpa till mer än en som har en fullstor jycke. Jag hade en springer spaniel tidigare han fattade inte varför han skulle dra MIG, jag fick väl ta mej fram själv var hans måtto.

Min bror är skidåkare och far ofta ut med sin draghund ( alaskan ).

Men dom har även en Cocker som hänger med ibland, han älskar att dra ..

Dock måste han ha overall på sig för att undvika snöklumpar ...

Ja jag får väl testa!
Det känns bara som att det vore onödigt att lägga ut 450 kr på en dragsele om han inte ens skulle orka dra mej :D

Vad bra att jag inte blir den enda som har en cocker som draghund ibland då ;)

Jag har dock min kortklippt just för att undvika dessa jobbiga snöklumpar som trasslar in sej i pälsen.

*hi hi* Jag har dragit med betydligt mindre hundar än så :) Det är bara att köra och så får du åka själv när det behövs!!

Vad har det varit för hundar då? :)

Dvärgpudel :) De strax över 30 cm eller mer! :D

Min cocker drog min rätt stora nomesläde utan problem! Det är bara att man är uppmärksam så att man märker när det blir för tungt. Innan det blir för tungt helst...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
23 329
Senast: Görel
·
Övr. Hund Mina hundar har alltid åkt i bur, men i nuläget har jag ingen egen bil. Hittills har Rhiannon åkt i en stor kattbur som har varit lätt...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 907
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 134
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Roliga saker som barn säger
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur