Bukefalos 28 år!

Come Back II

pastejja

Trådstartare
Har funderat lite på den här hingsten, och funderar på hur säljbar en sådan avkomma skulle vara om den produceras nu. Hans avkommor går ju bra på tävlingar NU och har gjort i några år, känns det som ett attraktivt hingstval för att producera en sporthäst som ska kunna hävda sig på tävlingsbanorna i framtiden (givetvis i kombination med ett vettigt sto).
 
Sv: Come Back II

tack för länken, skrev min fråga i den tråden men fick inget svar. Gjorde därför en ny tråd i hopp om bättre lycka..
 
Sv: Come Back II

Jag jobbade på Viegård (där Come back ll står) för en massa år sen. jag tycker han var en helt fantastisk hingst! Efter att John tävlat upp honom till svår hoppning så tog hans fru över o tävlade upp till GP dressyr. han var dessutom en dröm att hantera. Dock tror jag att en del hästar där blev lite hjärndöda för de fick aldrig komma ut annat än de 45 min de reds i ridhuset... Men han var så harmonisk o på ngt sätt alltid nöjd.

De betäckte även en hel del själva med honom och jag har förstått att man han i Sverige anser att han ger lite skarpt men det såg jag inget av på alla de avkommar jag såg, hanterade och red i Danmark.

Dessutom ger han väldigt snygga hästar. Högresta och med en del vitt som jag gillar =)

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: Acto
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 115
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 316
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp