:confused: pullarträns!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wish
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 191
W

wish

Är det jättestor skillnad på ett pullarträns
och ett vanligt träns med nosrem?
Kan man rida hästen med gummibett och pullarträns?:smirk:

skillanden är nosgrimmans utformande, inget annat. varför inte pullarträns o gummibett, borde funka lika väl som något

Jag kändes stor skillnad på min häst när jag bytte från vanlig nosrem till pullar, jag fick lättare att ha kontakt med henne och att göra halt var ju lätt som en plätt med pullarn, så lätt gick det aldrig med den "vanliga" nosgrimman.. :)

Pullar ger mer andningsfrihet åt hästen :) och gör att den itne kan gapa bort bettet ännu bättre än "vanlig" nosgrimma :).

Kan man rida hästen med gummibett och pullarträns?
Självklart.

Jag har också märkt stor skillnad på min ponny.
Hon trivs mycket bättre med pullar.
Jag rider på gummibett och pullar så det hoppas jag att man kan göra ;)

rider också med pullar och gummibett..
sedan sitter väl allt mkt bättre på plats när man har pullar? e ngt jag har fått för mig i alla fall..

Nu vet jag inte vem jag ska svara åt så då skrivet jag väl
fråga till mej själv...(är inte helt inne i det här än.. :smirk:)
Hur hårt ska man spänna pullartränset och lite mera xakt hur ska det sitta?? :bump:

Ett pullarträns är ju ett starkare träns (eller vad man ska skriva).

Användes från början på hästar som pullar, alltså typ taktar. Så visst är det skillnad på ett pullarträns och tex ett aachenträns.

Använder både pullar och "vanlig" nosgrimma med snokrem på min Nella. Använder mest den vanliga, men pullarnosgrimman åker på någon gång/vecka iaf. Har inte märkt någon skillnad alls på Nelly när jag använd pullarnosgrimman. :smirk:

Är det inte så att om hästen gapar och försöker komma undan bettets påverkan (pullar) så trycker den runda grejen på pullarnosgrimman på nosryggen och ger ett visst obehag?

Sv: :confused: pullarträns!

Om det är så som du säger så skulle det passa perfekt på min häst!

Sv: :confused: pullarträns!

Hade pullargrimma på min häst men sedan började han bli tjafsig med munnen och kliade sig hela tiden och bytte då till engelsk nosgrimma men det blev ingen skillnad, vet fortfarande inte vad det var som irreterade honom så. I alla fall tycker jag inte att det är någon skillnad på dem både inte på min häst i alla fall.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 170
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka