Bukefalos 28 år!

Coop och könsmaktsordningen, eller i ditt snabbköp var en leksaksbutik?

För att jag är inget barn som bajsar på sig och vill inte likställas med det, kanske?
För att mina hygenartiklar har inget med småbarn att göra alls. Inte med blöjor, nappar eller pottor.
Toapapper och övriga hygenartiklar var inte ens i närheten.
Shitt vilka ilandsproblem, jag häpnar fan av denna tråden !
 
När man har mens vill man ha mjölkchoklad, när man har ägglossning vill man ha Dajm?
sOJQiJJ.jpg
 
De gör en del roligt på min Ica. Jag brukar undvika alla demonstrationer för då känner jag mig som en snål pensionär om jag gratisäter men inte köper - men när de ställer fram till provsmakning utan personal, då käkar jag glatt.

Så det gjorde jag för ett par år sedan också, när de ställt fram otroligt fina och fräscha jordgubbar och ananasbitar som var delvis doppade i choklad. Så himla gott!

Jag snaskade ordentligt tills det gick upp för mig att detta var inte provsmakning. Det stod plastbyttor intill så det såldes i lösvikt - till ett pris som motsvarade ungefär om chokladen varit ersatt med guld. :o
 
Det jag hatar mest är butiker (typ ICA Maxi, modell jättestort) där gångarna ligger huller om buller så att man inte hittar och framförallt inte hittar UT! I England, t.ex. min favvobutik, den stora Tesco, där låg gångarna på rad: grönsaker, frukt och ost längst till höger, där man startade, och sen kunde man gå upp och ner längs gångarna, den ena efter den andra, tills man kom till den sista - där stod VINET! En hel gång med bara vin! :D Sen kom kassorna och utgången. HELT perfekt! Oavsett om man var kvinna eller man, tänker jag dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp