Core by D vs equiband

slant98

Trådstartare
Någon som testar core by D - band och kan uttala sig om dessa jämfört med equiband?

Jag har känt på core by D och de känns i kvalitet precis som mina equiband. Något hårdare, men mina har många år på nacken. Det är också därför jag undrar. Mina equiband börjar gå sönder och jag funderar på nya. Jag köpte begagnat så kan inte köpa nya band bara. Självklart är de billigare, annars hade jag ju köpt nya equiband då jag varit nöjd. Dock är även vårt schabrak ordentligt slitet, vilket jag tycker är lite konstigt + att det väl bara finns i dressyr? Core by D:s schabrak är attans mycket snyggare också och finns i hoppmodell.

Jag har också ett equiband sedan många år som tyvärr gått sönder i spännen och där banden börjar bli slitna.. köpte via en återförsäljare/rehab-människa/utprovare och det verkar inte så enkelt att köpa reservdelar för mig heller pga deras regler.

Hoppas någon har svar :)

Jag köpte Core-band med tillhörande schabrak när de hade rea för ett par år sedan och har använt regelbundet på våra hästar sen dess. Tidigare har jag använt "äkta" equiband med viss regelbundenhet eftersom jag hade möjlighet att låna i stallet jag stod inhyrd. Jag tycker de är likvärdiga i funktion och effekt på hästarna så kommer köra vidare med core-banden. Jag har islandshästar och kör dressyrmodellen i storlek cob. Våra hästar är mellan 133 och 145 cm i mankhöjd, men banden är tillräckligt ställbara för att passa alla. Jag är mycket nöjd! :)

Jag köpte Core-band med tillhörande schabrak när de hade rea för ett par år sedan och har använt regelbundet på våra hästar sen dess. Tidigare har jag använt "äkta" equiband med viss regelbundenhet eftersom jag hade möjlighet att låna i stallet jag stod inhyrd. Jag tycker de är likvärdiga i funktion och effekt på hästarna så kommer köra vidare med core-banden. Jag har islandshästar och kör dressyrmodellen i storlek cob. Våra hästar är mellan 133 och 145 cm i mankhöjd, men banden är tillräckligt ställbara för att passa alla. Jag är mycket nöjd! :)
Kul att höra från någon som faktiskt provat båda!! Kanske blir ett core-band när mitt equiband ger upp helt då :) tack!!

Liknande trådar

Western Det börjar närma sig sadelköpardags för nya hästen. Problemet är att jag inte vet vilken sorts modell jag ska ha. Har tidigare bara...
Svar
8
· Visningar
1 364
Senast: B070715
·
T
Avel Kollar på två mkt fina fölisar, båda har lika poäng på fölvisning klass 1. Båda snygga och rör sig bra, en av dom har lite mera nacke... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 975
Senast: Ancor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur