Hejsan! Jag har en 21-årig irländare med okänd stam. Rasmässigt gissar jag och många med mig att hon antagligen är 75% fbl - 25% Irish Draught. Hon har mycket goda rörelser i skritt såväl som i trav; dessvärre är galoppen faktiskt bedrövlig - ironiskt nog, eftersom hon har gått som hopphäst hela sitt liv och tävlat åtminstone 1.40...
Hursomhelst så ska hon betäckas med
CORNETTO (Caletto I - Ramiro - Ladykiller xx). Han ger galoppaktion utöver det vanliga...!
Utöver ovanstående dam har jag även en 4-åring e. Pomme Royal - Ralmé Z - Abbé, med mycket goda meriter på mödernet. Hon hoppar fantastiskt. Tyvärr har hon en väldigt trist galopp - visserligen lång och mycket rytmisk, men "i nedförsbacke" och markbunden. Väldigt bra skritt och trav dock - samma problematik som ovan, hehe

.
Hon är helt oprövad eftersom hon har en icke-ärftlig skada på kotsenbenen i ena bb, så hon ska helst inte ridas alls. Det är en rätt alldaglig häst till utseendet, i motsats till ovanstånde sto, så eftersom jag vill ha så stor chans som möjl. att få en lite snyggare, högrest avkomma med bra galopp har jag valt
HEARTBEAT (Heartbreaker - Ramiro Z - Pericles xx).
Varför har ditt sto okänd härstamning? Är hon importerad? Var hittade och köpte du henne? Vad kan det vara för ras? Storlek? Låter jätteintressant, så svara gärna! Jag älskar allt som har med avel/ston/ härstamning att göra..

Å ffa -STON! I just lov'em..!