Corlensky G

Sv: Corlensky G

emma167 skrev:
Lämnade mitt sto, Granit - Rex - Falstaff, igår för betäckning med Corlensky G:banana:!!!
Frågade då på stationen om det var många som hade valt honom och det var det... De trodde han kom upp emot ett par hundra, typ 200, ston redan i år.
:cool: en fördel med att han får många ston är att vi förmodligen då kan räkna med att han får stanna i Sverige och inte säljs utomlands - hoppas jag :D

Helen

Wanda skrev:
Har betäckt mitt sto e. Trofé - Ambassadeur med honom, ska kolla om hon är dräktig i början av nästa vecka! :bump:
Återkom och meddela oss resultatet :bow:

Helen

myfairlady91 skrev:
Corlensky ska matchas av Peder, det sa iaf C´s ägare när jag pratade med henne häromdagen!!! :)

Jag ska betäcka mitt Magritte-Anart sto med honom, hon fölade den 18:e april - tänkte inte betäcka henne på fölbrunsten utan ta nästa brunst. Hon har själv tävlat 1,50 hoppning, 3:e bästa hopphäst som 4 åring. 8-8-8-8-8 exteriört, 8-8-8-9 gång och 9-9 i hoppning. Ska bli intressant och se vad det blir.. :)
Tack för infot och Lycka till !

Helen

Så, då var mitt sto installerad på seminstationen för att i morgon bitti ha en första (och förhoppningsvis sista) date med Corlensky-spermier. Här kommer tummarna att hållas stenhårt för dräktighet och så småningom föl! :love: :bump:

Donauschwalbe skrev:
Så, då var mitt sto installerad på seminstationen för att i morgon bitti ha en första (och förhoppningsvis sista) date med Corlensky-spermier. Här kommer tummarna att hållas stenhårt för dräktighet och så småningom föl! :love: :bump:
:angel: sitter på jobbet och kan ej nå min mail - men hoppas att det går bra :banana: så kan vi jämföra och se vems som blir bäst din enda eller någon av mina två :angel: :angel: :angel: :D

Var det förresten många som valt C på din station ?

/H

Inte vi, men en vi känner ska betäcka 3årigt sto e. Uskudar des Malais-Eminent med han i år! Den ska gå på bete hos oss sedan också...
vet inte så mkt om henne mer än att hon är gudasnäll och rätt liten... hon är lite kort i ryggen, menmen, vill man ha en kort häst så.. :) Det är väl tänkt att bli en lite fälttävlandspålle...

Ingen aning faktiskt, stoppade bara in henne i en väntande box och åkte.

Vågar du jämföra, min kommer ju att bli helt outstanding! Gjorde en specialbeställning på selekterade spermier, endast de bästa (som var svarta hingstar) fick åka med i skicket. :p

Senast ändrad av en moderator:

Vågar du jämföra, min kommer ju att bli helt outstanding! Gjorde en specialbeställning på selekterade spermier, endast de bästa (som var svarta hingstar) fick åka med i skicket. :p
:rofl: det var tur för mig de, då jag bara vill ha ston, får jag inte det, så ska jag reklamera båda fölen :p. Det vore väl typiskt om det skulle titta ut två hingstföl här hemma nästa år :crazy:

Helen

Donauschwalbe skrev:

Då håller vi tummarna!!

Hörde idag att han hade 8 av 11 dräktiga på första brunsten. Det låter mycket bra. Antar att det är 11 som är kollade. Kommer själv betäcka mitt Laptop sto i maj- juni.

Nio av elva möjliga sa hingstägaren till mig, otroligt bra resultat för en 3-årig hingst som blivit godkänd i både Tyskland och Sverige på kort tid (=det har varit mycket för hingsten).

Ett sto i stallet seminerades med honom idag. Jätte aktivitet på simmarna var det när vi kollade.

Låter fint, då överlever de säkert bra ändå upp hit!!

Men ni andra får lugna er lite så det finns lite kvar åt oss, vi har ju nästan vinter här än. Snö kvar bakom stallet och det är is i badkaren nästan varje morgon.
Gissa om första donnan är sugen på att släppa ut någon fölis... inte!! Kallt och inget gräs, nej, den här håller jag på ett tag!! ;)

Men lovande med Corre simmarna! Mycket lovande!

Ja,jag tycker också att ni får spara lite på simmarna. Vill ha några bra kvar till mitt 3-årssto som först ska klara av 3-årstestet och sen invänta nästa brunst innan det kan bli aktuellt. :)

Hur går det är det fler som använt Corlensky och fått dräktigt? Mitt sto skickades till stationen igår för seminering med honom. Hon är f-03 e. Comefast-Amiral-Brisad. De hade samma dag dräktighetsundersökt en Corlensky = dräktig och skulle seminera tre ston med honom idag (däribland mitt:bump: :bump: )

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 732
Senast: Hedwig
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Nikan
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 414
Senast: Murray
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V