Sv: Corlensky G
Nu har jag sammanställt de Bukeston som i år går till Corlensky
Jag tänkte att vi kunde ha denna lista och fylla i allt eftersom det kommer in nya uppdateringar om stona.
Leta reda på ditt elller kompisens sto och fyll i hur det går

Har jag glömt ditt sto i listan nedan så får du själv lägga till det till listan så att den blir komplett...
Har ett ädelt sto med
okänd härstammning. Hon hoppar kanon och rör sig bra i skritt och trav dock lite sämre i galopp.
Vad ska ni betäcka för ston??? Imorgon bitti ska jag kolla mitt sto med ultraljud...........hoppas hoppas!!!!!!!!! TJOHOOOO. . . . . hon var
dräktig
Clownen: Jag ska själv betäcka två ston med honom Ett
Cortez - Zalmeco - Eastern Lad xx. Hon väntar nu sin andra avkomma e. Landor och är beräknad till den 17/5 ...Sedan ska jag även betäcka hannoveranerstot e.
Falkland - Zeus med honom. Hon är nu dräktig med sin tredje Silvanounge och är beräknad till den 22/5.
Båda två är nu seminerade...
Vi har ett
arabsto som vi vill betäcka med honom. Men vet inte ännu vilken säsong!
Hoppas på en ädel och ngt större avkomma med mkt gång och elasticitet.Snabb och vändbar ngt mindre hopphäst är målet.. Hon är sagolikt vacker och feminin mkt showig. Hon har bra bakben men lite raka framben..Kunde ha mer luft..De små språng jag sett henne ta visar bra framben och rygg..Det är främst en hopphäst vi hoppas på dock är ju goda gångarter en stor bonus!
En i stallet skall betäcka sitt
Advokat-Irco Marco sto med honom. Blir troligen i slutet av veckan.
Jag ska betäcka mitt sto e.
Nactus-Magini-Bonaparte med Corlensky G.
Det borde bli rätt snart, inväntar just nu bara brunsten, sen ska vi fara iväg till station...
Jag ska betäcka mitt sto med Corlensky G.
Hon är sju år med dubbeldiplom som treåring, hoppar riktigt bra men jag vill även förbättra gångarterna och tycker då att han kan vara ett bra alternativ. Hon har bra exteriör, 167cm, är efter
Lasandos-Felix-RobinZ
Och jag har efter många om och men också bestämt mig för honom. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte ta honom bara för att så många tänker betäcka med honom. Efter att jag tänkt efter en stund så kom jag fram till att det är ju faktiskt så att han är populär för att han är en BRA och väldigt komplett hingst (jag avlar för fälttävlan). Det som fällde avgörandet var att min seminstation sa att det var den bästa sperma de sett, drygt 80% levande efter lite mer än ett dygns resa!Stoet är ett fullblod efter
Baffin-Tammerfors
Jag ska betäcka mitt 3-årssto e.
Electro-Looping-Maraton-Lansiär-Safari med honom. Hon ska först visas på 3-åstestet nu i början av maj och sen blir det seminering på nästa brunst om allt går enligt planen.
Dräktig
|
Lämnade mitt sto,
Granit - Rex - Falstaff, igår för betäckning med Corlensky G!!!
Frågade då på stationen om det var många som hade valt honom och det var det... De trodde han kom upp emot ett par hundra, typ 200, ston redan i år.
Har betäckt mitt sto e.
Trofé - Ambassadeur med honom, ska kolla om hon är dräktig i början av nästa vecka!
Jag ska betäcka mitt
Magritte-Anart sto med honom, hon fölade den 18:e april - tänkte inte betäcka henne på fölbrunsten utan ta nästa brunst. Hon har själv tävlat 1,50 hoppning, 3:e bästa hopphäst som 4 åring. 8-8-8-8-8 exteriört, 8-8-8-9 gång och 9-9 i hoppning. Ska bli intressant och se vad det blir..
Inte vi, men en vi känner ska betäcka 3årigt sto e.
Uskudar des Malais-Eminent med han i år!
Hörde idag att han hade 8 av 11 dräktiga på första brunsten. Det låter mycket bra. Antar att det är 11 som är kollade. Kommer själv betäcka mitt
Laptop sto i maj- juni
Hur går det är det fler som använt Corlensky och fått dräktigt? Mitt sto skickades till stationen igår för seminering med honom. Hon är f-03 e.
Comefast-Amiral-Brisad. De hade samma dag dräktighetsundersökt en Corlensky = dräktig och skulle seminera tre ston med honom idag (däribland mitt )
Har betäckt med Corlensky G på ett sto e:
Corland- Racing Ace- Goldstern, hon har gått svår hoppning och har en helbror som går svårhoppning. Bla.
Mitt
holsteinersto seminerades med Corlensky i tisdags. På kvällen hade hon släppt ägget. Hoppas simmarna hann komma innan hon släppte.... Hon var öm om äggstocken och enl. vet . är de oftast det bara några timmar efter att de släppt... Hoppas...