Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Små. De är så djupa i sätet, så man måste ha en storlek större om rumpan ska få plats ordentligt. Risken med så djupa säten är att folk tror att det räcker att ha en hand bakom rumpan då, men det är inte sällan rumpan puttas upp av bakvalvet, och detta beror delvis på hur man är byggd, men också på sitsstorleken.
Konstigt att jag kan ha 17" i County (utprovad till min rumpa hos sadelmakare hade då stl 40-42 i byxstorlek) men behöver 17,5" i de flesta andra sadlar Jag upplever de som generösa trots sitt djup.
Min kompis hade också en County 17" som hon satt bra i från början men när hon gick ner i vikt och har nu stl 38 i byxstorlek så kände hon att hon liksom "kanade runt" Så hon köpte en Wintec 17" precis lagom.
Jag provsatt en County för typ två veckor sen, och jämförde med Spalding Chapman, Prestige, Albion, Harry Dabbs, Amerigo, Jaguar, Stubben, M&N, Globus, Wellington osv.
Den enda som faktiskt var mindre än Countyn var H Dabbs och Jaguar (men H Dabbs var mindre).
För grejen e den att det är en tjej i stallet som haft sadeln och hon är ganska bred om baken, känns som att det är risk för att den är lite utsutten..ville bara höra om det ens är värt att prova den, eller om den kommer vara jättestor.
Risken är väl att den är baksutten om den är för liten för henne. Men det ser du ju på sadeln om den är insjunken längre bak. Detta kan också ha påverkat stoppningen, så om sadeln inte passar ska du först prova en ny, för det kanske är saker som kan fixas mha stoppning.
Hästnyheter Mounted Games gör årets första världsmästerskap och för framtidstalanger väntar nya starter i svenska hopplag. Ingen femstjärnig tävling...
Lantbruksdjur Jag läste igenom några dokument på jordbruksverket, de har en del bra gratis broschyrer om man går in på deras webbshop och där stod det...
Ekonomi & Juridik Va? Vad menar du?
Klart jag har passet. Det fick jag redan när jag blev fodervärd. Passet följer alltid hästen
Jag frågar hypotetiskt...
Hästmänniskan C ponny är väl ett bättre val tänker jag ur många synpunkter. C ponny kommer hon kunna rida länge. Till och med vuxna rider ju c ponny...