County Competitor

nesjla

Trådstartare
Undrar lite över bommen på Countyn.

Jag har haft hemma en sadel som var märkt 2002 och som passade min häst med hyffsat rak rygg. Tänkte därför köpa en begagnad men när jag läst på om Countyn så står det att de tidigare modellerna är mer svängda.
Var går gränsen mellan de gamla och de nya?

Den jag hade hemma på prov var från 2002 och under sadelkåpan var den märkt med just 2002 och W. Har kollat en del på de begagnade som finns ute och på de står det dels Spring Tree och så är bomvidden märkt efter Fit 3, 4 etc. Är dessa äldre eller nyare än den jag provade? Eller vad är skillnaden?

Tacksam om någon kunde hjälpa mig reda ut bergreppen... :confused: :o

Sv: County Competitor

Puttar upp min egen tråd lite...

Är det någon som vet om de County-sadlar som är märkta med Fit 3,4 etc är de gamla eller nya?

Jag är inte hundra på märkningen men jag tror att de som är märkta N, M, W är de nyare. Är den märkt Competitor 2000 eller 2002 så är det absolut den senare modellen. Jag hade en Competitor 2000 på mitt sto som hade ganska rak rygg och den passade perfekt. Det är den bästa sadel jag har haft, och jag har haft en del kan jag lova.
Viktigt är att veta att N inte är normal utan narrow (smal)

Jag har haft en äldre (-83) som var Fit 3. Vet tyvärr inget om de nyare...
Men man ska ju kunna se på serienummret vilket år de är tillverkade.

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en begagnad Kieffer Norbert Koof till mina hästar som nu delar på en äldre Kieffer Garmisch som ligger fint. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 125
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur