Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det det @A_NN_A länkar till: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1543712505784586&set=a.104016423087542&type=3&theater


Ja det kanske är olämpligt, men det du beskriver och det som verkligen står ligger långt ifrån varandra. Var finns empatin, har man ett sjukt barn och inte lyckas få vård till det så blir man desperat. Det är just bristen på vård som är problemet, inte att han blev undersökt på parkeringen.

det kanske inte är sant i och för sig men det är en annan femma.
Men fortfarande jag kommenterade inget om behovet för vård!
Utan att de gnäller på att barnet blev undersökt ute i kylan. Vilket ju är rätt att göra i dessa tider. Herregud läs vad jag skriver istället..
 
Nu ja. Men sannolikt inte sen.
Men hur som,det är fortfarande ingen större dödlighet någonstans.

Och siffrorna är inte ur luften utan ca siffror, för enkelhetens skull och för att visa att det inte är så farligt i nuläget som en del ivrare vill ha det till.

Vad som är större är relativt. Jag vet att du jämför med digerdöden och liknande och då hamnar vi verkligen på ytterkanten. De flesta har en ganska balanserad hållning, mellan din extrema och den andra extrema som målar upp det som jordens undergång.
 
"Så ett sista försök åkte vi till Lund

Där blev vi direkt utskickade på parkeringen, där dom tog tempen och kollade hans syresättning ute på PARKERINGEN i denna kylan?? "

Exakt såhär skriver hon. Och det va det jag kommenterade om. Att detta ju är rätt hanterat av sjukvården. Ingen med feber eller andra corona symtom skall ju in på någon vc eller sjukhus.
 
Jag vet inte hur det blir i Sverige, men i Norge blir utsatta barn erbjudna skolplats även fast skolan stänger. Barnens hjälporganisationer har också rustat upp med dygnsöppet och förbereder sig på extra tryck. Det är väl tyvärr inte nog, men förhoppningsvis kan det hjälpa en del och jag blir förvånad om inte liknande planer finns i Sverige.
Hur vet du att de inte finns sådana planer om man beslutar att vi ska stänga ner skolorna?
 
"Så ett sista försök åkte vi till Lund

Där blev vi direkt utskickade på parkeringen, där dom tog tempen och kollade hans syresättning ute på PARKERINGEN i denna kylan?? "

Exakt såhär skriver hon. Och det va det jag kommenterade om. Att detta ju är rätt hanterat av sjukvården. Ingen med feber eller andra corona symtom skall ju in på någon vc eller sjukhus.
Men det var inte det som var det stora problemet utan frustrationen över att inte få vård. Är man rädd och frustrerade blir inläggen inte balanserade och man kanske inte tänker igenom allt. Det är trist att du ironiserar över en desperat person och tar text ur sitt sammanhang för att göra dig lusigt över det.
 
"Så ett sista försök åkte vi till Lund

Där blev vi direkt utskickade på parkeringen, där dom tog tempen och kollade hans syresättning ute på PARKERINGEN i denna kylan?? "

Exakt såhär skriver hon. Och det va det jag kommenterade om. Att detta ju är rätt hanterat av sjukvården. Ingen med feber eller andra corona symtom skall ju in på någon vc eller sjukhus.
Kylan i Lund? +5 grader eller? Vid -15 hade jag kanske reagerat, visst hade dom kläder på barnet?
 
Jag kommenterade inget om själva behovet av vård. Om du läser så gnäller de över att han undersöktes ute i kylan.. Det va de jag kommenterade att de va upprörda över.
Jag uppfattade inte det så, utan snarare att dom inte fick komma in för vård utan blev hemskickade för att sedan behöva ta ambulans in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
307
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp