Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur många av de där riktlinjerna kommer från folkhälsomyndigheten och hur mycket kommer från andra källor? Jag tycker hela nätet verkar smockfullt med råd från olika, vilket är en del av problemet.
Här i närheten så stals det munskydd från en thoraxavdelning förra veckan. Jag menar, hur lågt får man sjunka liksom?Jag kom tillbaka till jobbet (lokalvårdare på hotell) efter ett par lediga dagar och fick stränga order om att inte fylla på med mer än en extra toarulle i varje toalettbås i de almänna toaletterna- för att gästerna Stjäl toarullar. De tar också handgelen vi tillhandahåller så vi har fått byta ut innehållet i de fastskruvade handlotionflaskorna istället.
Jag är verkligen inte rädd för viruset, men folk är inte kloka.
Här i närheten så stals det munskydd från en thoraxavdelning förra veckan. Jag menar, hur lågt får man sjunka liksom?![]()
Här i närheten så stals det munskydd från en thoraxavdelning förra veckan. Jag menar, hur lågt får man sjunka liksom?![]()
Inte så många, för FHMs riktlinjer är nu delvis hårdare än dem du ifrågasätter.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...tuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Alla bör vara hemma vid minsta symtom på förkylning/öli och inte gå tillbaka i jobb förrän efter 2 symtomfria dagar.
Till alla: Nog för att det är lätt att vilja lugna dem med stor oro och balansera debattklimatet, men det är rimligare att lugna med faktisk information än med eget tyckande, gammal info eller skuldande.
Edit: hur hanterar rimligen någon orolig tyckande från personer som visar sig hålla lägre säkerhetsnivå än vad folkhälsomyndigheten rekommenderar? Inte med tillit o lugn tror jag.
Det är fel info på lappen. 113 13 är ett informationsnummer vid kriser som SOS har, det är inte ett nummer till Folkhälsomyndigheten.Jag jobbar inom snabbmat och vi har precis lika mycket att göra som vanligt. De enda direktiven vi har fått är att tvätta händerna dubbelt så ofta (dvs två ggr i timmen) och att desinficera alla ytor i matsalen minst lika ofta. Vår ägare la ut detta i vår fb-grupp.
![]()
Men det är ju precis nu som kurvan skulle börja dra i väg på allvar. 1000 smittade i morgon, 2000 på söndag. Jag tror att beslutet att stoppa provtagning utom av sjuka människor var det rätta av resursskäl, men privat är jag lite besviken över att inte få följa utvecklingen nu när det verkligen börjar hända saker.Självklart ökar det fort, ökningen är ju med nödvändighet exponentiell. Jag är tvärtom imponerad över att det inte är fler smittade (än). Folk har tagit eget ansvar och det tror jag är nyckeln för att minimera spridning.
Stämmer nog sådär.Emma Frans har lagt upp insta en bild som är en guide på symtom vid influensa, corona och förkylning. Finns även att se här där de även har gjort en svensk variant av den. https://www.mabra.com/covid-19-eller-forkylning-har-ar-smarta-bilden-som-guidar-dig/
Men det är ju precis nu som kurvan skulle börja dra i väg på allvar. 1000 smittade i morgon, 2000 på söndag. Jag tror att beslutet att stoppa provtagning utom av sjuka människor var det rätta av resursskäl, men privat är jag lite besviken över att inte få följa utvecklingen nu när det verkligen börjar hända saker.
Det står ingenting där om att inte gå och handla att helt undvika andra människor eller att låta bli att åka kollektivtrafik. Det står bara helt rimliga saker som att tvätta händerna, inte peta sig i ansiktet och inte gå till jobbet när man är sjuk. Inga konstigheter.Inte så många, för FHMs riktlinjer är nu delvis hårdare än dem du ifrågasätter.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...tuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Alla bör vara hemma vid minsta symtom på förkylning/öli och inte gå tillbaka i jobb förrän efter 2 symtomfria dagar.
Till alla: Nog för att det är lätt att vilja lugna dem med stor oro och balansera debattklimatet, men det är rimligare att lugna med faktisk information än med eget tyckande, gammal info eller skuldande.
Edit: hur hanterar rimligen någon orolig tyckande från personer som visar sig hålla lägre säkerhetsnivå än vad folkhälsomyndigheten rekommenderar? Inte med tillit o lugn tror jag.
Men det är ju precis nu som kurvan skulle börja dra i väg på allvar. 1000 smittade i morgon, 2000 på söndag. Jag tror att beslutet att stoppa provtagning utom av sjuka människor var det rätta av resursskäl, men privat är jag lite besviken över att inte få följa utvecklingen nu när det verkligen börjar hända saker.