Som sagt antagligen kommer man sköta det över nätet eller via telefon.Sjukhusvård ja. Men många med symptom behöver ju träffa läkare på hälsocentral för att kanske få penicillin, det var det jag undrade hur det löstes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt antagligen kommer man sköta det över nätet eller via telefon.Sjukhusvård ja. Men många med symptom behöver ju träffa läkare på hälsocentral för att kanske få penicillin, det var det jag undrade hur det löstes.
Haha, glöm inte att Trump under"National Prayer Breakfast" (vad det nu var) bad för Arnold Schwarzenegger, The Apprentice och de dåliga tittarsiffrorna hans gamla program hade fåttNationell bönedag. Som de svenska statskyrkan utlyste på 1600- och 1700-talen när det inte räckte med krigsmaktens egna prestationer i krigen? Jag skulle påstå ett evidensen för att de brukar ha någon kraftfull effekt är ganska svaga.
Men om man får folk att tro på att de kommer att ha effekt så kanske de kan fungera som panikdämpare.![]()
Genom att ringa/skriva till din vc och få en telefontid med läkare kan man lösa mycket. Framför allt om man redan har en historia av flera öroninflammationer. På så sätt behöver man inte göra ett fysiskt besök. Behöver man göra ett fysiskt besök i någon sjukdom som troligen inte är coronavirusorsakat så förstår jag inte problemet, ta dig dit som du brukar, men hosta och nys inte på folk?Undrade mer allmänt hur det skulle lösas. Det är ju många med symptom som skulle kunna vara corona (men troligtvis inte) som ändå behöver träffa läkare.
Fast nej. Absolut inte ta sig till VC utan kontakt först om man har symptom som kan vara corona. Det spelar ingen roll hur osannolikt man själv tycker det är.Genom att ringa/skriva till din vc och få en telefontid med läkare kan man lösa mycket. Framför allt om man redan har en historia av flera öroninflammationer. På så sätt behöver man inte göra ett fysiskt besök. Behöver man göra ett fysiskt besök i någon sjukdom som troligen inte är coronavirusorsakat så förstår jag inte problemet, ta dig dit som du brukar, men hosta och nys inte på folk?
Öroninflammation var ett exempel. Jag verkar ha svårt att förklara min fråga, den handlade om att väldigt många människor behöver söka vård för saker som eventuellt kanske (men troligtvis inte) kan vara corona och att jag inte fattar hur det i praktiken ska lösas med t.ex. transport.Genom att ringa/skriva till din vc och få en telefontid med läkare kan man lösa mycket. Framför allt om man redan har en historia av flera öroninflammationer. På så sätt behöver man inte göra ett fysiskt besök. Behöver man göra ett fysiskt besök i någon sjukdom som troligen inte är coronavirusorsakat så förstår jag inte problemet, ta dig dit som du brukar, men hosta och nys inte på folk?
Fast jag skrev väl att man skulle kontakta sin VC per telefon eller 1177 och höra vad de anser man ska göra? Vill de ha in en och inte tror på coronavirus så skrev jag att jag inte ser något problem med att ta sig dit på samma sätt som vanligt. Budskapet i mina inlägg har ju varit att kontakta sin VC i första hand. Har man en historia av öroninflammation som är dokumenterad i journalen så tror jag i denna tiden inte det är särdeles jättesvårt att få en telefontid med läkare som sedan skriver ut Kåvepenin om ehn anser att det behövs.Fast nej. Absolut inte ta sig till VC utan kontakt först om man har symptom som kan vara corona. Det spelar ingen roll hur osannolikt man själv tycker det är.
Jag dricker vatten, jag … och trocadero. Mjölk är inte livsnödvändigt så varför folk bunkrar det fattar jag inte.
Folk kanske blir lite mer restriktiva med sina sjukvårdsbesök när de har förkylningssymptom nu? Vilket de borde. Många söker för förkylningar och "för säkerhets skull". Så kanske dags att folk sitter still i båten om man har symptom som liknar corona och tror sig behöva gå till VC, för då är det mest troligt en förkylning eller influensa, som inte behöver behandlas och går över av sig själv. Vid akuta besvär kontaktar man sjukvården som kan ordna ambulans och akutbesök vid behov.Öroninflammation var ett exempel. Jag verkar ha svårt att förklara min fråga, den handlade om att väldigt många människor behöver söka vård för saker som eventuellt kanske (men troligtvis inte) kan vara corona och att jag inte fattar hur det i praktiken ska lösas med t.ex. transport.
Förstår inte helt statistiken, Norge har 1 dödsfall och drygt 5miljoner invånare. Är det alltså lite drygt 25 pers som intensivvårdas? Var kommer siffrorna ifrån?Här är 40-värsta-listan just nu, siffran är alltså intensivvårdare eller döda per miljonen invånare. (Och just 40 för att jag ville få med både Tyskland och USA)
235,77 San Marino, b)
118,82 Hubei, China, a)
42,91 Italy
8,66 Spain
7,27 Iran
5,16 Norway
5,01 China
3,57 France
3,21 Netherlands
2,55 South Korea
1,92 Slovenia
1,88 Singapore
1,60 Luxembourg, b)
1,50 Switzerland
1,42 Ireland
1,27 Guyana, b)
1,07 Hong Kong
1,04 Albania
0,94 Kuwait
0,88 Lebanon
0,59 Bahrain
0,52 Belgium
0,48 Greece
0,46 UK
0,40 Sweden
0,39 Japan
0,35 Israel
0,35 Denmark
0,29 Bulgaria
0,25 Georgia
0,23 Panama
0,22 Austria
0,22 Iraq
0,20 Germany
0,20 United Arab Emirates
0,20 Costa Rica
0,19 Czech Republic
0,18 USA
0,18 Tunisia
a) Hubei-provinsen är med som referens, siffran visar inte nuläge då de har passerat sin peak. Däremot visar den hur högt och illa det kan bli, om inte samhället är med i starten.
b) Länder med en population på mindre än en miljon invånare får gärna en skev statistik då man räknar på per miljonen invånare. Att det är illa i San Marino kan man dock förstå, med tanke på det geografiska läget och dess grannland.
Är det något specifikt som är livsnödvändigt när det gäller livsmedel? Ja vatten men i övrigt? Kan du inte få mjöl till bröd så kanske det finns gryn, ris eller cornflakes.Jag dricker vatten, jag … och trocadero. Mjölk är inte livsnödvändigt så varför folk bunkrar det fattar jag inte.
Norge har två dödsfall (ett till idag), och 27 intensivvårdas - möjligtvis pga att deras utbrott började i sjukhusmiljö.Förstår inte helt statistiken, Norge har 1 dödsfall och drygt 5miljoner invånare. Är det alltså lite drygt 25 pers som intensivvårdas? Var kommer siffrorna ifrån?
Din länk fungerar inte för mig men jag hittade statistiken här https://www.worldometers.info/coronavirus/Norge har två dödsfall (ett till idag), och 27 intensivvårdas - möjligtvis pga att deras utbrott började i sjukhusmiljö.
Statistiken är tagen härifrån: https://www.worldometers.info/com
Jag tar heller ett par veckor med kanske onödiga åtgärder än får helvetet som de har i Italien.
Det stämmer. Jag klippte och klistrade sönder min länk.Din länk fungerar inte för mig men jag hittade statistiken här https://www.worldometers.info/coronavirus/
Hade det varit 70% dödlighet hade viruset aldrig spridit sig hit. Problemet är att det är att många inte blir så värst sjukaHelvete är väl att ta i. Det kunde varit 70% dödlighet. Eller mer.
De flesta blir ju friska och det är inte ens säkert att det i slutändan gör någon som helst skillnad i antal döda per år.
Nu börjar vi märka av minskad mängd gäster, inte mycket men ligger lite under medel. Det som slog mig idag var att majoriteten av gästerna var äldre, några stammisar som jag vet är 80+.
Brukar vara många äldre par under helglunch och min misstanke var att vi skulle märka av en minskning bland de men det är barnfamiljerna som är borta.
Hur har ni andra som arbetar inom restaurang/turism? Vilka gäster fortsätter komma?
Jag är säker på att du förstod vad jag menade, men jag förtydligar med ett exempel. Jag hellre tar stora restriktioner nu än att jag blir av med min syster och båda mina föräldrar, alla i riskgrupper. Många har nära och kära som de vill skydda.
Nu börjar vi märka av minskad mängd gäster, inte mycket men ligger lite under medel. Det som slog mig idag var att majoriteten av gästerna var äldre, några stammisar som jag vet är 80+.
Brukar vara många äldre par under helglunch och min misstanke var att vi skulle märka av en minskning bland de men det är barnfamiljerna som är borta.
Hur har ni andra som arbetar inom restaurang/turism? Vilka gäster fortsätter komma?
Det finns många olika helveten, det ä säkert många i Italien som tycker så.Jag förstod precis, men du skrev att Italien har typ ett helvete.
Krig är helvete.
Flyktingläger är helvete.
Svält är helvete.
Tortyr är helvete.
Barnbordeller är ett helvete. etc osv
Jag hoppas andemeningen kom fram.
Nära alla har väl nära och kära som man önskar skydda? men det finns ju en uppsjö av andra smittor också.