Bukefalos 28 år!

Sv: Crossare

Så du tycker inte man skall anmäla brott pga att det kan skapa osämja????

De kriminella tycker nog om din inställning.............

Jag tycker att man ska följa lagen.
Men jag tänker att anmälningsbenägenheten ska vara rimlig.

Nej, jag tycker inte att man ska anmäla alla brott man ser. I så fall ska man ringa och polisanmäla så fort man ser någon köra för fort (det händer ofta), så fort en cyklist cyklar på trottoaren (det händer också ofta), så fort någon skräpar ner (det är inte lagligt) exempelvis genom att kasta en fimp på marken och så vidare.
Man skulle polisanmäla så fort man ser en cyklist utan lysen, så fort någon kör moped utan hjälm. Polisanmäla när man ser att någon plockat björkkvistar inför påsk - det är ju inte lagligt att bryta levande kvistar.

Visst, det blir en viss godtycklighet i det hela - vilka brott kan jag bevittna utan att polisanmäla?
Men det är väl så samhället fungerar, inte sant?

Jag kan ju tycka att ditt val av uttryckssätt inte står i rimlip proportion till det ämne som diskuteras.
"De kriminella".
Om du menar att alla som någonsin brutit mot någon lag så är nog gruppen "de kriminella" i Sverige väldigt stor. I majoritet, skulle jag gissa.
 
Sv: Crossare

Mitt tips är att du hör av dig till den lokala motorklubben och ber att få deras träningstider. Oftast vill motorklubbarna ha en bra relation med boende i trakten och brukar vara bra att prata med. Berätta om ditt problem och be att de ber medlemmarna att hålla sig till respektive träningstider. Där jag bodde förut samsades motorklubben och hästägarna i området om markerna. Finns även ridskola och turridning där, och allt har fungerat jättebra.

Du har också fått tipset att "motorträna" din häst. Som sambo till en enduroförare har alla mina hästar blivit nästan löjligt mc-vana. Vi brukar ge oss ut på kvällarna, jag på häst, han på mc, och utforskar tillsammans nya stigar och har kul. Dessutom brukar han vara med på mc när jag rider / kör in hästarna, det är skönt att ha nån med sig om det skulle inträffa nåt, och som sagt så blir hästarna väääldigt motorvana...
En gång när jag var ute och körde unghästen hörde jag lite för sent att det kom två crosscyklar på vägen. Jag hann bara bromsa in honom innan de kom ikapp, men de var bussiga och tog det lugnt förbi. När de sedan gasade på för att fortsätta drog unghästen iväg efter dom, han trodde att det var som vanligt att det var sambon som åkte framför och att man skulle haka på i den farten som angavs...:p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 815
Senast: Anders
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 478
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 311
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp