Crown dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 571
L

Linkan

Jag tror äntligen jag har hittat en dressyrsadel som passar!
Jag är inte så insatt i sadeldjungeln. Jag undrar lite över era erfarenheter av Crown sadlarna. Jag tror modellen heter Regal??? Sadeln är 6 år gammal, vad kan man tänka sig för pris? Ny pris?

Någon som kan dela med sig sina erfarenheter?

Jag har en Crown Regal som är ca 10 år gammal :) Den är kanonbra, ligger bra på de flesta hästar jag provat den på, bl.a. en rund C-ponny, ett fullblod, 2 olika halvblod...
Den fick jag med i priset när jag köpte mitt fullblod, så jag kan inte svara på exakt värde, men den kostade 6000 när förra ägaren köpte den (-94). Jag skulle ju tro att den är värd minst 4000 ändå för det är bra sadlar... och nypriset har nog gått upp sen dess också.
Vilken tur du har som hittat en Crown!!! Jag kommer aldrig sälja min :D kan jag lugnt säga.

Min Crown stannar hos mig också :love: :love:, nu ska jag bara hitta en bra begagnad dressyr :banana:.
Min Crownsadel kostade 12500 nypris.

Det låter som om ni är nöjda, ingen som har något negativt att säga?

Ska rida i den nån dag till, sen få jag lägga ett bud.

Tar tacksamt emot fler erfarenheter.

Bara två bukefalister som rider med Crown sadlar?

*puttar upp*

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Kristall10
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma