Custom Multiflex

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare martha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 338

martha

Trådstartare
Nån här som har en sån...mina två som startar nu är ju fyrtornet o släpvagnen verkligen, den ena lilla är typ 1.56 och den andra 1.66.

Sv: Custom Multiflex

Vi köpte en sådan nu när vi köpte ny sulky för vi har så olika hästar (små på 1.50 och bjässar på 1.78) och den passar verkligen alla våra hästar. Ställbar på alla sätt, från sits till fotstöd på ett lätt sätt också.

Vi är mycket nöjda med den och den har varit värd alla pengar.

Ja det är ju drygt att ha med sig 2 sulkys om man startar båda, eller att ha flera olika. Jag har en hög custom flex, men den är för stor för den lilla och för liten för den stora ....

Vet inte om dem gjort om modellen nu eller om det är samma... men när Multiflexen var ny vet jaG många kuskar som inte gillade den. Annorlunda sittställning mot de gamla vanliga Custom.
Fast kör man inte själv så spelar det kanske ingen roll...:D:devil:

Själv så kör vi enbart med fjädrade Venator EPC.

Åh, jag som tycker den är så skön att sitta i. Å andra sidan kör jag inte tio lopp per kväll i andra sulkys heller, men det är nog och har nog varit en vanegrej för kuskarna. Vi har tack och lov inte haft några klagomål på det (nu har vi inte haft den i jättemånga starter, óch två av starterna har det varit kuskar som inte kan svenska i den:D).

Vi har kör oxå med Venator, en "vanlig" och en "krokvagn". Jag tycker att den är helt suverän den passar till den minsta som är knappt 1,50 och till den största cirka 1,66 som dessutom har en enormt baksteg. Den är ju ställbar i tre höjder och har flera hack för avstånden (uppe vid selen) och den fjädrar! Enkelt att justera fotstöd på dessutom eftersom inte är "fasta" lägen utan man kan justera fritt.

Mnn, ja så är det ju..när jag betsällde min som jag har nu , en vanlig flexure så fick jag vänta länge då också. Men har du beställt nån special , färg, storlek eller så?

Vi har på jobbet. Bra vagn. Funkar på alla hästar vi har från små till 1,70, utan problem. Den är lätt och smidig också.
Kan kanske hålla med om att man inte sitter jättebra i den, men det är ju ingen katastrof på något sätt. Du ska väl gissningsvis inte ha den på flertimmars långturer i skogen:idea:

Jag gillar min Multiflex skarpt.

Jag har ju samma höjdskillnad på pållarna som du och det funkar super.

Jag fick tag i en , ett fynd, en som bara var använd 2 ggr, med tillhörande sulkypåse och dito till hjulen för 9,500 :eek: det syns inte att den är använd knappt
Ibland har man tur......

ojj!!! det var verkligen ett fynd!!! grattis!
vi har en i stallet, den passar till alla vi haft den på! dessutom räknas den nu som "vinnarvagnen" då både bang in line och min egen unable to speak plockar ettor med den :D :cool:

Ja det var det verkligen och nu ska vi debutera i den på måndag hoppas jag....mindre kul för tjejen som sålde den som ligger och får cellgifter för sin cancer :cry:

Hoppas du blir nöjd med den...

Jag kom på att jag faktiskt sitter bra i min, fast sen undrar jag om kuskarna. För de flesta nöjer sig med samma inställning som jag... :p

Kanske är det så att om man inte sitter bra i den har man fotstöden eller sitsen i fel läge? :idea:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 943
Senast: 13579vas
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 428
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka