CWD dressyr

Fiorano

Trådstartare
Någon som har koll på vad för hästar den sadeln passar på? Ryggform, är de vida? Går det att ändra bomvidd? Hur är de i sitsen? De ser ganska lika ut Childeric-är dom det?

Sv: CWD dressyr

Upplever CWD dressyren som en mycket välbalanserad sadel med en ganska normal bomlinje, varken spikrak eller svängd. En nätt sadel med ganska kort anläggningsyta i jämförelse med Childeric. Men visst finns det likheter - båda märkena är franska, oftast enkelkåpade och har utanpåliggande stöd. Ganska normala i sina bomvidder men varje sadel är unik och stansas inte med bomvidder, görs med olika kåplängder.

Sv: CWD dressyr

Tusen tack för svar! Har fått ett erbjudande om ett byte, men det låter lite för bra för att vara sant:p. Men då har jag iaf lite koll på att den nog hade kunnat passa:).

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka