CWD vs Butet

Miss Sixty

Trådstartare
Nu vill jag höra vad ni tycker var i Falsterbo idag och kolladade på CWD sadlarna och dom såg helt underbara ut men vilka hästar ligger CDW sadlarna vs Butet sadlarna bra på?

Sv: CWD vs Butet

va det inte du som sa att du hade haft en butet? då borde du väl veta?

du hade väl en butet på din lilla ponny, hur såg han ut i ryggen?
fauvette's mamma här på buke har väl råkoll på cwd-sadlarna,
men om du ändå är i falsterbo så är det ju jättelätt för dej att ta
reda på det...

Förstod inte?

Från Fauvette's mamma? Eller från Falsterbo?

Hade butet på min överbyggda häst, låg bra men skulle legat ännu bättre på en lite rakare häst.
Tror inte den är så bra på en häst med hög manke eftersom de lätt hamnar i bakvikt

ja men det var väl ingen nyhet? och inte heller att hon skulle vara i falsterbo i år för att shoppa grejer till nya hästen...

Är ni avundsjuka eller??? Jag menar absolut inget illa men varför klanka på att hon bor nära och kper nya/dyra saker hela tiden... Det verkar ju vara hennes liv... Och bor hon så nära falsterbo har hon råd att handla...*ler*

om du nu ÄNDÅ är i falsterbo :p
skrev jag faktiskt ;)

men ursäkta mej? förstår inte varför jag skulle få en sån kommentar. antar att det var ett knapplån?

skriv det då eller använd rätt svarsknapp!!

*ler* betyder väl att man är lite irolnisk.... men det förstod tydligen inte du... Hoppade bara på lite för att jag tyckte att du och sorbe började tragga om annat än vad tråden skulle vara.... Ville bara skoja lite samtidigt.... hmmm...

Butet passar inte alls bra på hästar med raka ryggar, ligger riktigt illa på dem däremot ligger den bra på de med lite svängda ryggar.
Har själv hästar av båda typerna och har haft Butet sadlar men sålde dem just för att de inte alls funkar på de raka ryggarna, är alldeles för svängda i bommarna för dem.
Själv kör jag med Amerigo och Equipe numera varav Amerigo är den klara favoriten även om Equipe passar bättre på de raka.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka