Neko
Trådstartare
Igår när jag skulle hem hamnade jag i en situation som jag klurar på fortfarande... Det är en lugn väg i ett villaområde där två bilar kan köra i bredd inte så mycket mer, precis bredvid går en ganska generös gå/cykelväg. Jag hade precis kört ur min ruta när en cyklist kör ut i princip framför mig, och gav mig fingret. Som gammal 08a
blev jag asförbannad och stannade bilen.
Tja, vi var väl inte glada han eller jag... Fast han sa saker som att:
1. Jag har inte körkort eftersom jag kör på vänster sida av vägen
2. Jag har inte körkort eftersom jag inte kan högerregeln
3. Att det är olagligt att prata i telefon samtidigt som jag kör
Han var arg för att vi var på väg att krocka (som att det är min avsikt). Jag hade väl åsikten att jag körde 10km/h , det finns utrymme brevid vägen där han kan hålla sig! Han cyklade ursinnig därifrån medan jag ropade "ha en trevlig dag".
Ja, att prata i telefon sänker reaktionsförmågan till det av en onykter. Ja, jag körde förvisso på vänster sida av vägen... Men vart skulle jag köra då? När jag kom hem insåg jag faktiskt att han svängt ut framför mig.... Från VÄNSTER!
Jag tycker förstås att jag inte gjorde nått fel, eller har jag missat nån ny trafikregel?
Illustrativ bild
Tja, vi var väl inte glada han eller jag... Fast han sa saker som att:
1. Jag har inte körkort eftersom jag kör på vänster sida av vägen
2. Jag har inte körkort eftersom jag inte kan högerregeln
3. Att det är olagligt att prata i telefon samtidigt som jag kör
Han var arg för att vi var på väg att krocka (som att det är min avsikt). Jag hade väl åsikten att jag körde 10km/h , det finns utrymme brevid vägen där han kan hålla sig! Han cyklade ursinnig därifrån medan jag ropade "ha en trevlig dag".
Ja, att prata i telefon sänker reaktionsförmågan till det av en onykter. Ja, jag körde förvisso på vänster sida av vägen... Men vart skulle jag köra då? När jag kom hem insåg jag faktiskt att han svängt ut framför mig.... Från VÄNSTER!
Jag tycker förstås att jag inte gjorde nått fel, eller har jag missat nån ny trafikregel?
Illustrativ bild