D-tävlingar?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Helenea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 015
H

Helenea

Hej!
Jag kan ingenting om western men jag har börjat bli lite intresserad av det nu så nu vill jag veta mer :)
Vad är en D-tävling? Vilka grenar är med där? Måste man klara D-tävlingar för att vara med i C-tävlingar?
Tävlar ponny och häst tillsammans? Får jag tävla min C-ponny även om jag är 16 år? Ja, skulle varit snällt om ni svarade!

Sv: D-tävlingar?

D-tävlingar e den näst lättaste tävlingen:) de finns även E-tävlingar som e mera prova på.. på en D-tävling måste du ha ryttar licens samt hästlicens(kan skaffas på wras.se) o de behöver du inte på E-tävlingar.. klasser som e me e dom vanliga bara att de e dom lättaste mönstrena. men vanliga klasser som e me är väl typ: W-riding,reining,horsemanship,pleassur(stavning:confused:),Trail,m.m haha de finns nog många fler som ja inte kommer på finns nog flera duktiga bukare här. du måste inte klara D för att gå upp till C men har du gått upp till C får du inte starta me samma häst på D- mivå igen:) har ja för mej :p rätta mej gärna om ja har fel:) och hästar o ponnyer tävlar tsm iaf i wras tävlingar. och va ja vet så får du tävla me C-ponney fast du e 16:):) hoppas de hjälpte lite iaf:rofl:

Hej! :)
D-tävling är den lägsta tävlingsnivå på WRAS (Western Riders Association of Sweden) tävlingar som har licenskrav. Alla grenar som finns inom WRAS kan finnas på en D-tävling, fast jag är osäker hur det är med kogrenar och roping på D-nivå?
Nej, du behör inte "klara" en D-tävling för att starta på en C-tävling, men C är ju snäppet svårare än D.
Ponnys och hästar tävlar i samma klass och du får tävla på ponny oavsett ålder!

Tack så mycket för svaren! Nu fattar jag lite mer :)

Lånar tråden lite, hoppas det är OK..

Var kan man finna regler för dessa tävlingar? Alltså beskrivningar på vad hästen ska/bör kunna inför en sådan tävling?

I wras regelbok om du går in på wras.se så akn du beställa den där den gäller för 07 och 08. o kostar 150-170 kr.. där står allt du behöver veta

Jag har tävlat min häst på A-nivå, och sedan gått till D igen så det tror jag inte stämmer...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 546
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner