D300 vs D700.

bananabambi

Trådstartare
Jag vill uppgradera mitt systemkameraägareskap (vilket ord :D).

Just nu har jag en Nikon D40X, med lite olika tillbehör och tre objektiv. Har sedan hösten sneglat på en D300. När jag sedan jämförde priser upptäckte jag att för samma pris som en D300 (ca 24 000) med tillbehör (objektiv, minneskort, batterigrepp mm) kan jag i en annan butik få D700, enbart hus då (23 000).

Det gjorde mig osäker, kan någon hjälpa mig välja?

Senast ändrad:
Sv: D300 vs D700.

Mycket fint ord!
Vi har båda kamerorna, jag har D300, min man har D700.
Om pengarna inte hade betydelse (fast det har det ju alltid) skulle jag välja D700.
Men jag älskar min D300. Det är en underbar kamera. D700 har framförallt ännu bättre ISOegenskaper. Jag gillar dessutom fullformatet. Är snabbhet och teleegenskaper prioriterade vinner D300.

Sv: D300 vs D700.

Det beror på vad du använder kameran till. D300 är en suveränt bra kamera!! Jag har både den och D700. 700 använder jag i ridhus, men är det ute använder jag lika gärna (eller hellre) D300 då jag får "mer" zoom i den tack vare DX. Även i studion använder jag D300.

Jag skulle, om jag var tvungen att välja, ta D300 och lägga resten av pengarna på optik! Nya bättre hus kommer hela tiden, objektiv med kvalitet håller mycket längre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka