Bukefalos 28 år!

Då var det klart

Troligen möter du då endast likasinnade för jag möter dagligen människor som är förbannat trötta på att det vi betalat skatt till i generationer tycks i allt högre grad gå till de som aldrig betalat någon.
"I resten av kommunerna - såsom Malmö, Södertälje och Botkyrka - har skattekraften tvärtom dykt sedan år 1995. Dessa tre kommuner får nu sammanlagt 7,5 miljarder kronor i kommunal utjämning för att klara ekonomin. Det är inte långt ifrån vad 54 Norrlandskommuner får tillsammans (11 miljarder)."

"Även den moraliska diskussionen skulle behöva fördjupas. Sanandaji ställer några tänkvärda storheter mot varandra: UNHCR lyckades under förra året skrapa ihop 30 miljarder kronor i donationer från världens länder. Det kan jämföras med de svenska kostnaderna för migration, etablering och kompensation till kommunerna som uppgick till runt 75 miljarder kronor samma år. FN hade alltså inte ens hälften av den svenska budgeten för sin uppgift att hjälpa världens 65 miljoner människor på flykt. Det väcker onekligen intressanta moraliska funderingar."

Anna Dahlberg i dagens ledare på Expressen 28/1 -17
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/lofven-borde-akta-sig-for-alternativa-fakta/

De jag möter tycker välfärden ska fördelas efter behov, inte efter tidigare inbetald skatt. Det resonemanget du beskriver är ganska befängt.
 
De jag möter tycker välfärden ska fördelas efter behov, inte efter tidigare inbetald skatt. Det resonemanget du beskriver är ganska befängt.
Eftersom det är riskkapitalister som tjänar mest, har de också störst behov av välfärd? Vinstmarginaler har varit, tex asylboende, vissa fall 30-50 %. Betyder det att riskkapitalister håller på att svälta ihjäl om vi inte pumpar massa skattemedel till dessa industrier?
 
Eftersom det är riskkapitalister som tjänar mest, har de också störst behov av välfärd? Vinstmarginaler har varit, tex asylboende, vissa fall 30-50 %. Betyder det att riskkapitalister håller på att svälta ihjäl om vi inte pumpar massa skattemedel till dessa industrier?

?

Jag sade ju att resonemanget är befängt och förstår inte ditt inlägg.
 
De jag möter tycker välfärden ska fördelas efter behov, inte efter tidigare inbetald skatt. Det resonemanget du beskriver är ganska befängt.

Så du anser alltså att UNHCRs verksamhet i stort inte betyder särskilt mycket utan att vi är så mycket godare och så mycket mer humana än andra? Det måste vi ju vara eftersom vi lägger dubbelt så mycket på de 165.000 som kom hit än dom gör på 65 miljoner.
 
Så du anser alltså att UNHCRs verksamhet i stort inte betyder särskilt mycket utan att vi är så mycket godare och så mycket mer humana än andra? Det måste vi ju vara eftersom vi lägger dubbelt så mycket på de 165.000 som kom hit än dom gör på 65 miljoner.

Vilket knappast kan ha varit vad du menade när du försökte skilja på människor beroende på hur mycket skatt de betalt in. Goddag yxskaft.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp