Dacia Duster

Sv: Dacia Duster

Vet inte vilken modell det är men sambons arbetskompis köpte ngn Dacia och den har väl kostat som en dyr bil men inte rullat speciellt många mil så han tigger ofta skjuts.

Så nä Dacia verkar inte vara någon höjdare. Är övertygad om att du kan få en bättre bil för pengarna.

Har en tjej i stallet, vars föräldrar är så nöjda med sin, så att dom precis har köpt en till. Funderar själv på en, men fick så dålig värdering på min nuvarande bil, så det får nog vänta ett tag.

Min bror har en Dacia som sin jobb bil. Inte en Duster. Han köpte den ny för ganska många år sedan och han är långt över förväntan nöjd med den. Den har gått riktigt bra.

En kollega klickade ihop en sån på webben en jobbnatt, den levererades ett par månader senare. Hon säger att hon var lite för snål med vissa saker och skulle valt lite dyrare alternativ men i stort är hon väldigt nöjd med bilen driftsmässigt. Andrahandsvärdet ska vara sisådär. Hon drar finka med den, har aldrig haft problem.

Andrahandsvärdet är nog inte av större betydelse. Köps den blir den kvar länge. Det är mera hållbarhet och kvalitet jag är osäker på.

Kul intressant tråd! Jag och sambon har också kikat på Dacia, den crossovern som de har med 4WD! Vi behöver ha en extra bil! :)

Finns det någon här som har erfarenhet av den bilen?
Namnet låter ju mer som en dammsugare :D.

Nja, en Merca är det ju inte men man får ju vad man betalar för.

Vi har en Dacia (Lodgy), kalasbra bil för våra behov, bor på gård, behöver en transport/shoppingbil, hundtransportbil, en ”arbetshäst” utan massa elektroniska finesser som vi ändå inte använder men med stor lastkapacitet.

Vi köpte billigaste modellen helt NY under 100 000. Vi är helnöjda med vår. En enkel men ändamålsenlig, praktisk, användbar bil.

Vi har roligare saker att lägga våra pengar på än en bil.

Kan tänka mig att den här typen av bil blir framtidens melodi när folk inser att bilen är ett transportmedel och ingen statuspryl värd att lägga pengar på.

Har vänner som har en, de är väldigt nöjda. Förutom att jag tycker bilen är jäkligt ful så kan jag tänka mig en :)

Andrahandsvärdet är nog inte av större betydelse. Köps den blir den kvar länge. Det är mera hållbarhet och kvalitet jag är osäker på.

Vad det gäller kvalitet så beror det ju på om det är en ny eller begagnad du tänkt dig. Bygger du ihop din egen så får du vad du betalar för. Kollegan hälsar också att de haft bilen i tre år och de har skött serviceintervaller och bara behövt byta slitdelar, inga problem för övrigt. De pendlar dagligen med bilen på ruskigt ohållbara och okvalitativa vägar, men bilen tar sig fram i allt. :)

En kollega har en sån. Vet tyvärr inte hur pass nöjd han är, men jag ser den varje dag i garaget och tänker jämt att jag ska ta reda på vems den är. Tycker det verkar vara en prisvärd bil som inte ser helt tokig ut:).

Motorn kommer från Renault, 4x4 från Nissan och den har 3 års garanti och 6 års rostgaranti. Tycker det låter rätt bra:).

Liknande trådar

Fordon Har haft bilen på service och de upptäckte musspillning i bagaget :nailbiting: Är det fällor som gäller eller vad ska man göra? Jag... 2
Svar
31
· Visningar
2 048
Senast: Nixehen
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att... 2
Svar
26
· Visningar
2 607
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Är det någon som vet mer om biverkningar gällande medicin mot bältros? Vet tyvärr inte namnet på medicinen (det är alltså inte jag som...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh: Men jag tycker om prinsessan väldigt... 2
Svar
25
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka