Petronilla

Trådstartare
När vi tog fram sommardäcken insåg vi att de behövde bytas ut och
jag ringde runt till flera verkstäder för att hitta billigaste offerten och
fick ett schysst pris på Nokian däck på närmsta verkstaden.

Bokade tid och körde dit bilen i tid. Samtidigt som jag får SMS om att
jobbet är klart ringer de från skolan och jag måste hämta sjukt barn.

Åker ner till verkstaden för att hämta ut bilen. Det är 100 kronor billigare än överenskommet och jag får ett kvitto på Nokiandäck och en garantisedel på Nokiandäck om olyckan skulle vara framme. Går ut till bilen och ska precis hoppa in när jag kommer på att jag kanske ska kolla däcken i allafall och
på fälgen sitter Goodyear däck!
 
Sv: Däckbyte

Määäh, men är inte Goodyear dyrare än Nokia, beror väl iofs på vilken sorts däck det är...du avslutade så tvärt och jag skulle vilja ha minst två meningar till ;)
 
Sv: Däckbyte

Jag blir fly förbannad och går in för att prata med dem igen. Det är lång kö till kassorna och jag är lite stressad så jag frågar tjejen i
informationen om att om det står nokian på kvittit ska det väl inte stå goodyear på däcken. Detta hör en man och han tar tag i en annan
och de går ut och kontrollerar på bilen. Jag är nu väldigt stressad och åker iväg för att hämta sonen och köra honom till pappan och åker
sedan tillbaka till verkstaden för att prata med dem om varför det har blivit så här.

Det visar sig att de inte fått tag på Nokiandäck som de lovat mig utan tog beslutet att sätta på goodyear utan att ringa och fråga mig eftersom de var billigare.....

De bad så mycket om ursäkt och frågade hur de kunde göra för att kompensera mig. Jag är så mesig. Men sa att det var ok med goodyeardäcken och fick ett par lastbågar för 1000 kronor som plåster. Men jag känner mig fortfarande lurad och mitt förtroende för dem
gick i sank.

Har ni blivit lurade av verkstäderna?
 
Sv: Däckbyte

Hej Gammeln idag går det inte så bra för mig:) Men du är väldigt underhållande vet du det?
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 003
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp