Dafna vinterridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maja123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 4 685
Sv: Dafna vinterridstövlar

Någon som har Dafna vinterridstövlar i denna modellen?http://horze.se/product_info.php?products_id=39020&n=M1

Hur är de i storlekarna? Kan man ta sin vanliga? Är de jätteklumpiga?

Tack på förhand!
Det finns en orsak till att dom är billiga! Urusel kvalitet, 2 stalltjejer köpte dom i en lokal ridsportbutik som sålde ut såna billigt, och dom höll väl högst 2månader, sen släppte foten från skaftet, så ett gott råd, leta efter några andra vinter-ridstövlar.

Det lät inte så bra! Jag har precis beställt ett par sådana :eek:.
Hoppas att dina kompisar råkat ut för måndagsexemplar. Vill ju gärna att de håller lite längre, även om jag inte förväntat mig någon jättebra kvalité.

jag har ett par sådana som jag haft i ca. 1 månad nu =)
tycker de är jättesköna, både att rida i och t.ex. mocka :)

Det finns en orsak till att dom är billiga! Urusel kvalitet, 2 stalltjejer köpte dom i en lokal ridsportbutik som sålde ut såna billigt, och dom höll väl högst 2månader, sen släppte foten från skaftet, så ett gott råd, leta efter några andra vinter-ridstövlar.

Ojdå.. Hoppas inte alla blir sådana då.. Vet du några andra, bättre vinterridstövlar? Eller någon annan som vet? Gärna länk..

jag tycker att all vinterridstövlar är för klumpiga, men skulle jag tvingas att använda då hade jag beställt
Mountain Horse Rimfrost Rider II stövlar de går på en tusing,

Jag var inne på dem förut och provade dem i butik men gillade inte alls.. Alldeles för klumpig fot, kändes som man hade platåsula..

Ojdå.. Hoppas inte alla blir sådana då.. Vet du några andra, bättre vinterridstövlar? Eller någon annan som vet? Gärna länk..

Jsg äger inga ridstövlar, kör stenhårt på skor, eftersom jag har svårt att hitta bekväma stövlar. Men för ett tag sen provade jag ett par vinterridstövlar från MH, de var verkligen smidiga och supersköna. Väldigt lätta och nätta för att vara vinterstövlar. De hette Active Winter Rider. Länkar till hemsidan så kan de se där. (Ice High ser också ganska smidig ut, men har inte sett dem i affär)
http://www.mountainhorse.se/products0.php?col=6
Hade tyvärr inte så gott om pengar, annars hade jag nog köpt dem. De kostar ca 1500 kronor.

Dublin har ett par som är snygga och helt vatten täta utan att bli som gummistövlar.

Problemet är att de är svåra att hitta.

Vi har sånna hemma.
Dom är både bra och dåliga. Min sambos jick sönder i sömmen efter bara nån vecka (orkade inte skicka tillbax dom) men han rider inte så offta. Han mockar mest ;)
Medans mina har hållt i ett år nu. Jag är ganska frusen om fötterna i vanliga fall, men med dessa fryser jag inte.
Jag har för mig att jag valde min vanliga storlek (är på jobbet nu) men det kan ha vart så att jag tog en storlek större. Jag har dom tom när ja e i pulkabacken med barnen. Så jo, ja tycker att mina va värda priset. Absolut. Men tyvärr verkar det som att det både finns måndags, tisdags och onsdags ex.

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 863
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Hej! Jag vill ha en westernsadel till min ponny bara för skojs skull och ta lite lata turer i skogen med. Jag gillar att ha ’close...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Seabaz
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 273
Senast: Gnist
·
Hästhantering Hallå! Som rubriken lyder. Har världens goaste 3-åring som just nu går på bete, men imorgon ska vi på en kortare tömkörningskurs för...
Svar
16
· Visningar
3 687
Senast: Sunrise33
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈