Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Vilken underbar ring! 😍

Tack! Jag har flera 😅 Det är min kompis som designat och tillverkat dom. Hon har numera ett större brand och tillverkning i större skala men känns speciellt att ha dessa första hon gjorde själv för hand. Har flera halsband också!

IMG_1435.jpeg
 
Som jag misstänkte så sitter inte många ränder kvar, men de var ändå fula så det gör inget. Polygelen sitter än så länge som berget ovanpå glasfibergelen så det verkar som att jag Äntligen hittat något som mina naglar accepterar! Nu ska jag bara försöka lära mig att få alla likadana och inte klumpiga 😅
IMG_4207.jpeg
 
Har just klippt ner naglarna pga de skivade sig, så de är kortare än vanligt, men ville ändå måla dem så de kändes litelite snyggare :) Blev Essies Topless and Barefoot, en neutral look som alltid känns som ett säkert kort för min del :D Blir mer färg och så inför semestern om två veckor! Ska bara låta bli att bita på huden runt naglarna till dess också.. :o
IMG_1981.jpeg
 
Jag är tillbaka på chockrosa glitter. Kommer bli tråkigt när den tar slut :down:
Format dem lite bättre så de är inte lika klumpiga nu. Jag stör mig på att tummen är rund, men annars kan jag knappt använda telefonen. Alla naglar sitter fortfarande som berget! :bump: Jag är så glad att jag äntligen har hittat något som funkar! Och nu när jag inte behöver fixa till dem varje vecka så gör det inget att det tar evigheter att fixa dem. Jag satte på nytt 24/7 så det är snart två veckor och det måste vara rekord, om man bortser från den gången jag gjorde på salong.
Så nu blir det att försöka sälja allt jag inte kommer att använda mer.
Nagelbanden ser värre ut på bilden än irl. Jag målade först svart men ångrade mig och när jag tog bort det så flöt det in under nagelbanden så jag fick inte bort allt
IMG_4429.jpeg
 
Det var längesen jag målade naglarna senast! Lacket är lite gammalt men funkade hjälpligt.

Vilka nagellack gillar ni?

Jag gillar Isadoras Wondernail för att penseln är så bred och lätt att måla med! Plus att många färger är så täckande att det inte behövs så många lager.

För en del år sen målade jag naglarna en hel del och provade lite olika märken. Vissa hade bra lack men värdelös pensel d.v.s. supertunn.

Har ni nåt bra tips ett märke som har bra bred pensel, bra täckning och rimligt pris?
 

Bifogade filer

  • 20230809_132309.jpg
    20230809_132309.jpg
    128 KB · Visningar: 28
Det var längesen jag målade naglarna senast! Lacket är lite gammalt men funkade hjälpligt.

Vilka nagellack gillar ni?

Jag gillar Isadoras Wondernail för att penseln är så bred och lätt att måla med! Plus att många färger är så täckande att det inte behövs så många lager.

För en del år sen målade jag naglarna en hel del och provade lite olika märken. Vissa hade bra lack men värdelös pensel d.v.s. supertunn.

Jag har fastnat för HM:s. Tycker dom är riktigt bra :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
666
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 239
Senast: Sassy
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
827
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 163
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp