Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Att smörja med olja och nagelbandscreme hjälper hyffsat tycker jag, och att ha en remover som inte torkar ut alltför mycket (jag brukar köra på Depends lila, den som är doftfri). Men om ni har långvariga problem med sköra naglar kanske det är en kostfråga..? Brist på något tänker jag? Kanske Silicea eller dylikt tillskott för naglar/hår kan hjälpa :idea:

Jag har bara de problemen om jag målar naglarna. Inte annars. Det är solklart nagellack och remover som är boven i dramat och som jag vill kompensera för.

Och smörja med olja och liknande funkar väl bara på omålade naglar. Helst hade jag velat ha de målade hela tiden. Ha en stund varje helg då jag tar bort lacket och sen målar nytt. Det håller oftast en vecka ungefär.
 
Har inte torra naglar, men oljar in nagelband och därmed också den nedersta delen av nageln dagligen och vid byte av lack oljas även hela nageln in med nagelolja.

Att olja in nagelband och nedre delen av nageln dagligen gör att allt eftersom nageln växer får den olja som gör att den inte blir torr/spröd utan istället håller en bra balans och flexibilitet.
 
1695915404407.png

Vet inte champage och glitter, gnistrar fint i alla fall.
 
Ni med naglar som skivar sig. Har ni testat Trind eller någon annan förstärkare som underlack? Trind funkade jättebra för mig när jag lyckades hålla mina naturliga naglar långa för ett gäng år sedan och jag har sett att andra märken också har liknande lack nu
 
Ni med naglar som skivar sig. Har ni testat Trind eller någon annan förstärkare som underlack? Trind funkade jättebra för mig när jag lyckades hålla mina naturliga naglar långa för ett gäng år sedan och jag har sett att andra märken också har liknande lack nu
Hua! Jag fick hemska reaktioner av Trind, men fattade först inte vad som orsakade det. Fick röda, kliande och svidande utslag och eksem på hela underarmarna. Vet att Trind innehöll formaldehyd då, kanske inte gör det längre. Men har inte varit så sugen på att prova något mer 😅 Aldrig fått reaktion av andra märken.
 
Jag gjorde ett desperat försök att rädda det lilla som är kvar av mina naglar. Skitfult, men om jag har tur så sitter det tills mina egna växer ut tillräckligt för att iallafall få en antydan till fri kant för då är det lättare att låta bli att gnaga sönder dem
IMG_8763.jpeg
 
Nu är jag sådär matchig av mig igen :D

20231016_101644.jpg


Tycker för övrigt jättemycket om det här lacket, det är något för mig helt okänt märke (GR) som de hade utförsäljning på när jag för första gången besökte en Normal-butik när jag var i Sverige häromveckan. För 14 kr hade jag väldigt låga förväntningar, men det var både bra att måla med och verkar hyfsat slitstarkt än så länge! :up:
 
Nu är jag sådär matchig av mig igen :D

Visa bifogad fil 130151

Tycker för övrigt jättemycket om det här lacket, det är något för mig helt okänt märke (GR) som de hade utförsäljning på när jag för första gången besökte en Normal-butik när jag var i Sverige häromveckan. För 14 kr hade jag väldigt låga förväntningar, men det var både bra att måla med och verkar hyfsat slitstarkt än så länge! :up:

Jättefin färg!
 
Nu är jag sådär matchig av mig igen :D

Visa bifogad fil 130151

Tycker för övrigt jättemycket om det här lacket, det är något för mig helt okänt märke (GR) som de hade utförsäljning på när jag för första gången besökte en Normal-butik när jag var i Sverige häromveckan. För 14 kr hade jag väldigt låga förväntningar, men det var både bra att måla med och verkar hyfsat slitstarkt än så länge! :up:

Åh, nu kom jag på! Jag har också köpt de där 14 kr nagellacken på Normal av det märket. Jag och min dotter hade inte så höga förväntningar men det har visat sig vara en mycket trevligt och slitstarkt lack! Vi har nu en hel drös färgen av det märket!
 
Åh, nu kom jag på! Jag har också köpt de där 14 kr nagellacken på Normal av det märket. Jag och min dotter hade inte så höga förväntningar men det har visat sig vara en mycket trevligt och slitstarkt lack! Vi har nu en hel drös färgen av det märket!
Torkar dom fort?
 
Varken snabbare eller långsammare än andra. Inget jag la märke till. Men de håller väldigt länge. Men då måste jag ju tillägga att jag har OPIs bas och topplack och använder 14 kr lacket bara för färgen.
Jag köpte rituals när jag var in å såg att dom hade rea. Är deras topplack bra? Inte varit iväg på något event så inte engagerat mig å måla naglarna.
 
Åh, nu kom jag på! Jag har också köpt de där 14 kr nagellacken på Normal av det märket. Jag och min dotter hade inte så höga förväntningar men det har visat sig vara en mycket trevligt och slitstarkt lack! Vi har nu en hel drös färgen av det märket!
Åh vad kul att höra! Tur att jag köpte två stycken då, dels detta och så ett mörkrött :) Jag är inne på dag tre nu och hittills sitter det som berget, minst lika bra som de lack jag har som kostar tio gånger så mycket (ja, jag tittar på er Essie och OPI :cautious:). Det är dock med Seche Vite som topplack, men det brukar jag i och för sig ha på de dyrare lacken också. Supernöjd!
 
Jag köpte rituals när jag var in å såg att dom hade rea. Är deras topplack bra? Inte varit iväg på något event så inte engagerat mig å måla naglarna.
Jag har ingen aning om Rituals men tipsar om Seche Vite ifall du vill köpa ett annat topplack någon gång. Har använt det i säkert tio år nu och det är otroligt slitstarkt, lättjobbat och snabbtorkande (därav namnet)!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
592
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 133
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp