Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Nygjorda naglar :)

20230814_134726.jpg
 
Jag är fortfarande rosa. Vill byta färg men har inte orkat ta bort det rosa, men det får jag göra snart för nu börjar det till och med bli utväxt! Ni anar inte vad skönt det är att äntligen har hittat något som SITTER :banana: Gnagandet har minskat så mycket tack vare det! Nu har jag varit på nagelbanden lite, men inte alls så extremt som jag brukar.
Ni får en till bild bara för att jag älskar detta rosa! Som alla glitterlack så är det dock snyggare irl
IMG_4641.jpeg
 
Jag har ett nytt favoritnagellack! Ett "riktigt" nagellack som är glittrigt och ändrar färg efter temperatur :love: När det är varmt så är det ljusblått och när det är kallt så är det en blandning mellan mörklila och mörkblått.

Cirque Colors, färg Luna är det 😊

IMG_1780.jpeg
 
Mina naglar är total katastrof igen 😞 Jag har gnagt sönder både nagelbanden och nagelförstärkningen så hela ytan på naglarna följt med så nu kan jag inte göra något alls med dem för de flesta är för tunna 😞
 
Mina naglar blir så torra när jag målat med nagellack. Hur gör ni för att återfukta alt undvika att torka ut dem? Jag vill ju gärna ha nagellack mer än bara lite då och då!
 
Mina naglar blir så torra när jag målat med nagellack. Hur gör ni för att återfukta alt undvika att torka ut dem? Jag vill ju gärna ha nagellack mer än bara lite då och då!
Samma här! Oavsett vilket underlack och nagellack jag har blir mina naglar så torra, sköra etc. Samma med olika oljor och krämer etc.
Hoppas på tips IOM att jag typ gett upp.
 
Mina naglar blir så torra när jag målat med nagellack. Hur gör ni för att återfukta alt undvika att torka ut dem? Jag vill ju gärna ha nagellack mer än bara lite då och då!
Jag har samma problem, har accepterat läget och tänker att det får väl vara så... Hoppas dock också på något super tips här i tråden 😅
 
Att smörja med olja och nagelbandscreme hjälper hyffsat tycker jag, och att ha en remover som inte torkar ut alltför mycket (jag brukar köra på Depends lila, den som är doftfri). Men om ni har långvariga problem med sköra naglar kanske det är en kostfråga..? Brist på något tänker jag? Kanske Silicea eller dylikt tillskott för naglar/hår kan hjälpa :idea:
 
Att smörja med olja och nagelbandscreme hjälper hyffsat tycker jag, och att ha en remover som inte torkar ut alltför mycket (jag brukar köra på Depends lila, den som är doftfri). Men om ni har långvariga problem med sköra naglar kanske det är en kostfråga..? Brist på något tänker jag? Kanske Silicea eller dylikt tillskott för naglar/hår kan hjälpa :idea:
Jag funderade på det också, men mina är fortfarande stenhårda, men skivar sig (säger man så?) och det försvinner så fort jag slutar med nagellack under en period... Tror det främst är borttagningen som ställer till det? Ska lägga Depends lila på minnet tills nästa gång!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
592
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 133
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 064
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp