Dagis - öppettider?

Sv: Dagis - öppettider?

Den biten är jag väl medveten om, men att öppettiderna inte längre finns med tycker jag är redigt konstigt?
På det viset kan ju en förskola besluta att gå från öppet 6-18 til 6.30-17 för att spara in personal och fullständigt skita i hur många föräldrar som har behov av tillsyn utanför dessa tider.
Det är på det viset helt omöjligt att som förälder planera sitt liv? En synkning mellan a-kassans krav på tillgänglighet att ta jobb måste ju finnas med barnomsorgen?

Tänk om man kunde gå tillbaka till 80-talet, 4 x 100% och 15 barn varav max 4 barn under 3 år ...

Det måste ha varit drömmen att jobba som det var på 80-talet.
Nu känns det som det oftast är 3 x 100% (men att det är 4 pers. som delar på det) och minst 22 barn och minst hälften av barnen under 3 år.

nu är väl två om ungarna? en hämtar, en lämnar? så fungerade det i vårat hushåll när jag var liten..

Om jag minns rätt, från tidigare trådar, så är emma74 ensam med barnen, dvs ingen pappa som hjälper till med hämtning/lämning.
Så har vissa det!

*kl*

Usch ja, på mitt jobb är det 3 heltider på 'lilla sidan' med 16 barn under 3 år...Och på 'stora' sidan är det 3 heltid, uppdelat på 4 pers. Vi har 23 barn mellan 3-5 år.
Tänk om man hade råd att ha det som på loven när det är lite barn och många personal och man kan göra allt det där roliga som kräver att man har lite mer tid med vart och ett av dem. *suckar*

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: Queen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka