"Dagis"plats

Glamoroza ox

Trådstartare
Ni som har fått plats på dagis (förskola/dagbarnvårdare), när/hur långt i förväg fick ni reda på vart ert barn blivit placerat?

Jag ställde/anmälde Jonas i våras (april) till barnomsorgskön, vill ha plats till honom i oktober, v.42.

När kan jag väntas få besked tror ni?
 
Sv: "Dagis"plats

Sökte nog samtidigt som dig, kanske lite senare. Det är Rasmus + ett barn till som skall skolas in i år. Rasmus i v.45.
Tror de ska ha lagledarmöte nästa vecka och då bestäms det vart Rasmus kommer att hamna.

Förra veckan och den här veckan är de planering och vidare utbildningar för lärarna och dagmammorna.

Så jag borde få besked i början av september.
 
Sv: "Dagis"plats

Så, nu kom jag äntligen fram till barnomsorgen i vår kommun.
Just nu kunde de inte se var/när/hur han skulle placeras.
Vi får se om ett par veckor, har vi inte fått besked då så får jag höra av mig till dem igen för och se om de har kommit någonstans.

Vi börjar känna oss lite stressade nu. :crazy:
Sambon är gärna hemma och skolar in Jonas när det är dax (jag hade hand om allt sådant med dottern eftersom sambon inte hade körkort då), men hans arbetsgivare vill ha in önskemål (el. vad det kallas) om föräldraledighet 2 månader innan själva ledigheten ska inträffa och det är ju jäkligt lätt att lämna besked om man inte ens VET om man har någonstans att skola in:grin:
Och min arbetsgivare hade helst velat att jag var tillbaka för länge sedan eftersom de har lite kort om personal.

Hjälp, jag hatar att inte veta!
 
Sv: "Dagis"plats

Men han har väl sin plats från det datumet du sökt?

I våran kommun kommer vi i september att kunna se allt på internet. När sen Rasmus börjar kommer jag kunna logga in på honom och direkt i datorn fylla i vilka daga roch tider han ska gå på förskolan vecka för vecka och lärarna lägger in om de har t.ex. trolltema fredag eller ska åka och bada.

Kan du inte börja jobba tidigare? Jag kommer börja jobba innan Rasmus skolas in.
 
Sv: "Dagis"plats

Denna gången fick vi besked 2 månader innan, tidigare har vi fått besked 1 mån respektive 3 mån innan :) Här har dom dock haft ont om inskolningar mitt i terminen.... januari och augusti har man varit tvungen att ta plats ifrån sen kan man ju skola in när man vill bara det att man får betala för plats från en viss tid.... :)
 
Sv: "Dagis"plats

Men han har väl sin plats från det datumet du sökt?

I våran kommun kommer vi i september att kunna se allt på internet. När sen Rasmus börjar kommer jag kunna logga in på honom och direkt i datorn fylla i vilka daga roch tider han ska gå på förskolan vecka för vecka och lärarna lägger in om de har t.ex. trolltema fredag eller ska åka och bada.

Kan du inte börja jobba tidigare? Jag kommer börja jobba innan Rasmus skolas in.

Vet inte hur de gör med sitt kösystem och hur många som stod i kö när han hamnade där. Han blev placerad i kö 13 april, jag anmälde 22:e mars men det blev automatiskt framflyttat så att det skulle vara 6 månader till det datum vi vill ha honom på plats (i förskolan/DBV)

När jag anmälde honom fick jag hem en lapp med användarnamn & lösenord så att jag ska kunna gå in på deras hemsida och kolla läget.
Just nu står det bara "Köstatus" och vilka ställen jag har ansökt om. Vad jag kan se så finns det inget om att man kan fylla i tider och sådant, kanske kommer det när/om han får en plats.

Nu när jag ringde fick jag veta att hos mitt/vårt första önskemål var det fullt, tyvärr :(, men kvinnan jag pratade med kunde inte säga hur det stod till med resten eftersom en del av deras barn har blivit överflyttade till en förskola som har öppnat nu i höst i kyrkans regi.
*suck, pust & stön*

Just nu är det sagt att jag ska vara föräldraledig t.o.m siste september (min arbetsgivare ville ha besked om hur länge jag skulle vara föräldraledig innan bebis var ute, tyckte det oxå var svårt eftersom jag inte visste när han skulle komma ut, bebisarna kommer ju väldigt sällan på den dagen BM säger:grin: ) var ju tvungen att klämma till med något datum så att de skulle bli nöjda.
Jag vet att AG:aren måste veta för att eventuella vikarien ska veta hur länge denne har jobb osv.
 
Sv: "Dagis"plats

Denna gången fick vi besked 2 månader innan, tidigare har vi fått besked 1 mån respektive 3 mån innan :) Här har dom dock haft ont om inskolningar mitt i terminen.... januari och augusti har man varit tvungen att ta plats ifrån sen kan man ju skola in när man vill bara det att man får betala för plats från en viss tid.... :)

Förra gången, med dottern, så skolade vi in i januari för då var det ju lagom efter hennes 1-årsdag (23:e dec)
Tycker det är konstigt att det skulle vara lättare att få plats i Januari än i tex oktober. I januari är det väl ingen som går vidare till nästa klass som i augusti :confused:
 
Sv: "Dagis"plats

Vi fick besked ganska tidigt. Vi valde att anmäla honom när han var runt 9 månader kanske. Han är nu 11 ovh har haft sin plats ett tag.

Om han har plats där 1 okt, när kan inskolningen tänkas börja?
 
Sv: "Dagis"plats

Dottern hade två veckors inskolning.
Eller ja, dagmamman hade lagt två veckor på hennes inskolning men efter en knapp vecka så var dottern så "hemma" hos dagmamman att man kunde tro att hon var född där ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
856
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 233
Senast: Destiny_D
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 536
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 562
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp