dagisfrågor...

tinissen

Trådstartare
vi fick idag bekräftelse för att elias har fått dagisplats och tid för inskolning redan 4april,:o:)
min största fundering är kring schemat, jag är anställd inom bemanningsenheten och kan därmed själv styra mycket över mina arbetstider, men till problemet, hur gör man med schemat till dagis?? det är ju inte säkert att jag blir bokad för jobb bara för att jag är tillgänglig? ni som är i samma situation hur gör ni?? eller ni som är timvikarier hur fungerar det för er?? min man jobbar mån-tors 8-17 ibland slutar han 16. utgår man helt efter hans tider då och sen reglerar efter hur jag blir bokad eller hur fungerar det??

Sv: dagisfrågor...

Jag lämnar in schema månad för månad. Här ska de ha shemat 2 veckor innan de ska börja gälla och man fyller i det via internet.

men jag kan inte lämna schema för så långt fram i tiden:confused: det är sällan man blir bokad så tidig som 2-3 veckor innan utan de bokar i princip vecka för vecka, ibland blir jag bokad bara någon timme innan arbetspasset börjar...

Utan att själv ha barn, men med erfarenhet från att ha varit anställd genom bemanningsföretag, så måste det ju vara bäst att du utgår från din mans arbetstider. Du ska ju vara tillgänglig att ringas ut, och om du har din son hemma är du ju inte det. :idea:

Vi har satt schema 07.30-17.30 vilket ger att samma person kan både hämta och lämna och ändå komma upp i 8h arbetsdag.

Dagis vill att vi sätter schema efter de tider som hon i princip som längst kommer vara där.

I praktiken så går hon ca 08:00 - ca 16:00 Vi delar på hämtning och lämning

Sätt tiderna efter din mans tider med lite marginal.

Kan ni låta barnet gå kortare dagar ibland så blir säkerligen dagis inte ledsna. Men vill ni "öka" tiden (lämna tidigare/hämta senare) så kan jag tänka mig att det kan behövas lite framförhållning iomdagis kanske behöver ändra schemat för personalen också.

Jag är timvik, och jag kan ringa till dagiset i värsta fall samma morgon och t.ex. fråga om hon kan vara där under de timmarna för att jag fått jobb senare under dagen. Men det är aldrig tal om heldagar, hon får vara där max 25 h/vecka om jag jobbar. Far hennes går heller inte efter något schema, han har eget och är flexibel med sina tider, så därför kan det bli lite hur som helst med dagisvistelsen.

Jag skulle försöka hålla någon slags regelbundenhet för barnets skull. T.ex. att ni lämnar samma tid varje dag oavsett om du får jobb eller inte. Att komma och gå lite hur som helst kan vara rätt tufft i början när man är helt nyinskolad.

Vår son har efter 7 månader börjat få lite oregelbundna tider pga min sjukskrivning och det märks direkt att han inte är så pigg på att gå iväg. Förr satt han sig ju i vagnen klockan 7 och väntade på att vi skulle gå till förskolan :)

Så försök att klura ut en bra och regelbunden plan till att börja med.

blir svårt med regelbundenhet då min man är egenföretagare och arbetstiderna variera mellan 16-18 han kan alltså aldrig sluta samma tid varje dag. och jag har oregelbundet schema, men jag ringde dagis igår och de utgår från 15h. mån-ons 9-14 och ändrar allt eftersom jag blir bokad, med andra ord komemr dagis bara vara ett stort stressmoment:confused: men det får gå.. vi utgår från timecare om någon har det på sitt jobb och en bokning är bokning aldrig en fråga om jag kan jobba utan att jag ska jobba och kan komma med 10 min varsel om jag inte hela tiden sitter inloggad och ändrar tillgänglighet.... hadlar som tur väl bara om några veckor för sen går jag på HP.

då är vi i nästan samma situation, så nära som det går iaf:) det får bli rörigt under de veckorna jag har kvar att jobba sen blir det förhoppningsvis ordning o lugn med det hela:)

Liknande trådar

Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 846
Senast: cirkus
·
Småbarn Vi har ju flyttat, vilket har inneburit att vi fått byta dagis. Fick en plats på dagiset i byn och "började" 1a Maj. Dottra är 2,5 och...
Svar
18
· Visningar
2 882
Senast: Javan
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 655
Senast: YorkWann
·
Småbarn Min dotter skolas just nu in på förskolan. Hon är 14 månader. Lite bakgrund: Det påbörjades onsdagen den 2:a april på ett helt...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka