dagispriser

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Tokmaja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 878
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

vad betalar ni för barnomsorgen?
Ja alltså betalar ni olika om barnet är där mindre än 15 timmar eller mer än 15 timmar?

Har ju trott att det skulle bli billigare nu när sonen blev tvingad ner på 15 timmar när jag går hemma, men icke. Det var tydligen samma pris oavsett hur länge de är där, är inte det konstigt?
Det blev billigare i september det året barnet fyllde 4, varför förstod jag inte riktigt och heller inte hur mycket billigare...
Nån som vet eller har ni helt andra system?

Sv: dagispriser

I min kommun finns inget krav på 15 timmar när man är föräldraledig/arbetslös. Vi har rätt till 30 timmar/vecka och betalar då 75 % av maxtaxan.

Sv: dagispriser

När barnet är 4-5 år har man rätt till 15 timmars "allmän förskola", det är lika i alla kommuner. Vi har ju maxtaxa i Sverige och det är ju till viss del inkomstreglerat.

Titta på din kommuns hemsida, där brukar alla regler finnas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 101
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 975
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka