Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

R8n

Trådstartare
Någon som vet var man kan få tag i dagliljan hemerocallis hybrid stella d'oro? har frågat i 6 olika både stora och små ställen men ingen vet något om denna växt. Ska blomma från Juni-September

Är mycket angelägen om att hitta denna växt
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Har du provat att googla?
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Ja, jag tycker jag har googlat men utan resultat.

Lottch: Ja, de hade den :) Men dock 30 mil härrifrån och inte kan man beställa via deras hemsida heller tydligen :(
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

30 mil är ju inte så långt! Sätt dig på ett tåg. ;)
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Jo, iof. Men det är inte vad jag hade planerat :D
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Det har löst sig :)

Grannarna hade en "buske" som de ändå tänkt slänga :o Så nu har vi en fin torva i rabatten :)
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Var det just Stella D'Oro de hade då? Det vore ju enorm flax!

Det finns massor av olika sorters dagliljor, det är inte så att grannarna hade en annan sort? Stella D'Oro är inte en så vanlig sort vad jag vet, det låter nästan osannolikt tursamt att de skulle ha haft just den? Det var inte vanlig tidig daglilja då, som också är gul men har mindre, doftande blommor?

Så här ser Stella D'Oro ut i vilket fall, för er som undrar:
254b.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Juni till september är för övrigt en sanning med modifikation, dagliljor blommar inte så länge. Jag skulle säga att den tidiga sorten blommar i juni, och sena sorter (som Stella D'Oro) blommar i juli.
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Det är som du skrev en annan sort :crazy:

Upptäckte det idag när de första blommorna slog ut och de visade sig vara röda!

Åter till letandet.


Jo, vi vet att de är ovanliga men ack så fina :love:

Efter vad jag läst så ska de blomma juni-september. Men det kan ju vara osanning, det vet jag ju inte.
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Det är en osanning. Det finns ingen daglilja som blommar så länge. Jag vet inte var du bor, men mitt tips annars är att åka till den mest välsorterade trädgårdshandel du har i din närhet, och sen köpa en daglilja som ser så lik ut det utseende du vill ha som möjligt. Jag skulle inte stirra mig blind på just den sorten, det finns många andra sorter som ser intill förväxling likadana ut.

Sen blir det lätt att man köper på sig fler - det finns så många fina sorter.

Däremot blir jag lite förvånad att dagliljorna du fick av grannen slog ut nu och är röda - mig veterligen är den enda sorts dagliljor som blommar så här tidigt Hemerocallis lilioasphodelus, dvs gul daglilja, och de är gula. Du är säker på att det är dagliljor du fått?
 
Sv: Daglilja hemerocallis hybrid stella d'oro

Jo, får väl ta mig en runda till plantagen då :)


Ja, det är dagliljor. Dock sitter de så att de har sol från morgon till kväll, har kanske med det att göra?
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Monimaker
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp