dags att slopa fårskinnspadden?

Sv: dags att slopa fårskinnspadden?

Om man ser att den bryggar när hästen arbetar, och det blir ett betydligt större tryck fram och bak, då får man ju byta sadel. Men om det är små justeringar, så brukar det gå, men det beror ju på hur böjd bommen är på sadeln.

Starcraft: Om sadeln trycker bak är den med största sannolikhet för smal, då kommer en pad förvärra saker och ting. Det bästa vore att be en kunnig kolla sadeln, men det är din häst, och jag tycker du ska säga till henne att inte använda en pad innan ni ahr kollat sadeln.

inga märken alls idag...utan padd och allt...trots svettighäst...kanske schabraket det är fel på...men inga ställen där det var mer hår på än andra heller...man kanske ska se detta som positivt...tränaren(rider fälttävlan) sa att hon tyckte den satt bra nu och där var ingen ruggad päls efteråt heller...så jag hoppas på det bästa:D

hela schabraket var torrt men hästen små svettig över hela rygg och ngt ner mot magen
och ingen ruggad päls...för en gångs skull...tur man kom på att kolla om sadeln passade eller ej nu och inte om några månader...ibland kan man bli lite blind

Liknande trådar

Utrustning Har nu stilla ryggbild och i rörelse, så tänkte höra vad ni har för tips. Är inne på att rundbossor borde vara en av kriterierna Har...
Svar
14
· Visningar
1 674
Hoppning Ja nu är det så att min dressyrtjej ska få blir lite hoppålle lite då och då. En kompis till mig ska få tävla några tävlingar/år med... 2
Svar
39
· Visningar
2 247
Utrustning vet att det är väldigt svårt att se vad som kommer passa enbart på en bild men lite förslag kanske? Har en bates caprilli dressyr men...
Svar
4
· Visningar
767
Utrustning denna ska jag vinna från tradera, vad tror ni om det på en ridtravarvalack...kan inte det bli snyggt ;) rosa fårskinnspadd Har hittat... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka