Dålig hållning

Bukefalos 30 år!

Bifogade filer

• 13927366.webp
    13927366.webp
    6,7 KB · Visningar: 12
Jag har problem med bröstryggen och enligt fysioterapeut så var det pga att jag blir för framåtlutad när jag sitter vid datorn. Men svårt att sitta på något annars sätt men min stol :/
Ja jag misstänker att det är lite samma för mig.

Har stått på brädan framför datorn hela dagen och det känns ju onekligen bättre. Suttit still på möten och stått när jag jobbat själv.

Problemet är snarare bröstrygg än höfter.
Det är ju där som det hamnar.
Som kompensation.

Du skulle nog kunna bli hjälpt av en ergonom eller naprapat som kan hitta grunden till det hela.
Och sedan åtgärda den.
Felställning sprider sig i hela kroppen som med skor för knän, höfter och rygg.
Även om skorna sitter där nere och ryggen där uppe.

Jag kommer ihåg när jag fick ny stol och plötsligt ändrade hur jag hade armarna. Tre dagar senare kunde jag inte lyfta högerarmen, den var bortdomnad. Helt vansinnigt! Men. Jag hade haft en stol med armstöd, där jag vilade högerarmen på armstödet. Fick börja med roller mouse vilket fungerade uselt för mig, men hittade till slut en bra lösning där jag avlastade på ett annat vis.

Det är lurigt, jag klarar inte att stå och arbeta (kan faktiskt inte tänka då) men jag satte mig på golvet istället till min chefs stora förvåning.

Föga hjälpsamt inlägg, men fattar problematiken.

Försökte höja skärmarna lite till. De var på max redan. Kan inte sänka bordet mer, då blir vinkeln för armarna konstig.

Ska prata med chefen om att ta ut ergonomen igen. Med tanke på flytt och så kan det behövas.
Står skärmarna på ben/stativ på bordet brukar man kunna palla upp dem med något, t ex buntar med A4 papper eller lämplig kartong i väntan på en snyggare lösning.

Står skärmarna på ben/stativ på bordet brukar man kunna palla upp dem med något, t ex buntar med A4 papper eller lämplig kartong i väntan på en snyggare lösning.
Är rädd att de kommer välta när jag höjer/sänker bordet. De står inte stabilt som det är nu. Det skakar rejält när jag grejar med bordet.

En sådan stor blå pilatesboll att sitta på ska väl vara bra. Just nu sitter jag på en gammal pinnstol och baklänges med en sådan extrasadelsits, mjuk. Ofta sträcker jag ut benen och halvligger för att avlasta ryggen, inte så bra kanske, dåliga stolar.

En sådan stor blå pilatesboll att sitta på ska väl vara bra. Just nu sitter jag på en gammal pinnstol och baklänges med en sådan extrasadelsits, mjuk. Ofta sträcker jag ut benen och halvligger för att avlasta ryggen, inte så bra kanske, dåliga stolar.
Jag får inte in bollen på mitt kontor. Annars gillar jag den!

Det är kompartmentsyndrom i benen och inflammationer i höfterna. Går till sjukgymnast men det hjälper inte mer än tillfälligt. Tränar styrka minst tre dagar i veckan och "vanlig motion" utöver det. Tror ärligt talat inte att det är brist på styrka som är problemet. Det är nog snarare att det blir statiskt..
Usch och ajj! Tycker verkligen du ska få ut en ergonom igen med en sådan kropp. Det blir dessutom billigare för företaget i längden om de anställdas kroppar kan få vara smärtfria.

Du verkar vara lite gullig va? Inte negativt utan positivt, jag tror där en gullig människa. Så ..
Tack? För att jag vet att jag inte kommer göra något som är tidskrävande så får jag spydiga kommentarer. Du verkar väldigt gullig du med

Liknande trådar

• Skulden av att ha det bra
  • Ryggont
  • Separation
  • Problem med sjukvården..

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat