Bukefalos 28 år!

Dålig i magen

Majjijann

Trådstartare
Mina tre katter är dåliga (mycket lösa) i magen till och från. De är nio månader gamla nu och bor ute för det mesta, äter allt möjligt och lite till. Jag matar dem både med bra torrfoder och med blötmat, de äter allt med stor aptit. De är lagom tjocka, blanka i pälsen, pigga och glada. Avmaskade för någon månad sedan.

Är det värt att prova ett foder för känsliga magar? Vi har testat flera olika torrfoder och det är ingen direkt skillnad. Senaste veckorna har vi gått över från kattungefoder till vuxenmat eftersom vi råkat köpa hem det.

Vi var hos veterinären, av annan anledning, för ett tag sedan och vet trodde den katten hade magkatarr men sa inte så mycket mer om det. Jag kan inte se något fel på någon av katterna förutom att de är dåliga i magen till och från. En av de tre är lite mindre än de andra två, men han är frisk och glad i övrigt.

Tips? Huskurer? Vad kan vi göra?
 
Mina tre katter är dåliga (mycket lösa) i magen till och från. De är nio månader gamla nu och bor ute för det mesta, äter allt möjligt och lite till. Jag matar dem både med bra torrfoder och med blötmat, de äter allt med stor aptit. De är lagom tjocka, blanka i pälsen, pigga och glada. Avmaskade för någon månad sedan.

Är det värt att prova ett foder för känsliga magar? Vi har testat flera olika torrfoder och det är ingen direkt skillnad. Senaste veckorna har vi gått över från kattungefoder till vuxenmat eftersom vi råkat köpa hem det.

Vi var hos veterinären, av annan anledning, för ett tag sedan och vet trodde den katten hade magkatarr men sa inte så mycket mer om det. Jag kan inte se något fel på någon av katterna förutom att de är dåliga i magen till och från. En av de tre är lite mindre än de andra två, men han är frisk och glad i övrigt.

Tips? Huskurer? Vad kan vi göra?

Köp kolla masken och kolla om de har mask, kan ju inte tagit allting eller behövs igen, pga äter allt. ;)
 
En del katter blir kass i kistan av "vanlig" blötmat så prova att ge någon för känsliga katter tex. James Wellbeloved eller någon gastrovariant
 
Nötfärs och hemmagjord morotspure var det enda som funkade på min ena katt när han som värst i magen. Veterinärfoder, både torr och blöt, och sån där pasta gjorde ingen som helst skillnad
 

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 470
Senast: Tarnin
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp