Bukefalos 28 år!

dålig i magen

M

Morningstar

5 dgr har gått sen jag fick hem min pålle...igår när jag mockade såg jag att en hög var lös...alltså inte de traditionella bajskulorna utan en enda stor hög bara...
vad kan detta bero på? för mkt betfor?? för lite groov?
omställningen med nytt hem??

kan tilllägga att han har dispens för vac och får ingen ensilage eller dåligt hö/foder
 
Sv: dålig i magen

Det kan bero på foderbyte och nya rutiner.
Är han frisk för övrigt och det inte går över så ta kontakt med Vet. - vänta någon vecka
 
Sv: dålig i magen

Låter som att stress är det troligaste. Bara att hålla extra uppsikt så det inte blir värre alt håller på för länge.
Vad menar du med att hästen har dispens för vac??
 
Sv: dålig i magen

man ska nästan alltid tänka på att ta med lite hö ifrån det gamla stallet och sedan succesivt börja med sitt : D ,
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Ray
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 376
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
36 481
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp