Dålig jordning

caradan

Trådstartare
Kan ett aggregat visa dålig jordning om det är trasigt?
Helt plötsligt har vårt aggregat gått från 0 till 2.2 och nu har vi typ ingen ström alls i hagarna.
Trodde först att det kanske berodde på torka men nu har det regnat till och från i en vecka...
 
Det korta svaret är "ja"!

Det finns ett kretskort i aggregatet, och något kan ha gått sönder där.

Har ni haft åska?

Åska kan vara riktigt elakt mot elaggregat (stängsel), och trots att man för övrigt inte upplevt nära nedslag, så kan det slå ut aggregatet.
 
Det korta svaret är "ja"!

Det finns ett kretskort i aggregatet, och något kan ha gått sönder där.

Har ni haft åska?

Åska kan vara riktigt elakt mot elaggregat (stängsel), och trots att man för övrigt inte upplevt nära nedslag, så kan det slå ut aggregatet.

Ja åska har det vart i omgångar så det är inte omöjligt.
Sen så är aggregatet 7 år gammalt oxå så det kanske oxå spelar in?
 
Ja åska har det vart i omgångar så det är inte omöjligt.
Sen så är aggregatet 7 år gammalt oxå så det kanske oxå spelar in?

Beroende på vad det är för aggregat så spelar det ingen roll. Det jag har till vinterhagarna är långt över tio år och funkar prickfritt, det var dock lite dyrare. Det jag hade innan slutade funka efter kanske hälften så många år. Åska låter troligare.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 337
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 360
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp