Nu tänkte jag att vi kan brainstorma lite för jag har ett problem med min häst..
Det började i februari..
Han blev lös i magen och slutade äta, var besvärad vid ridning. Fick pro- equo.
Det försvann men kom tillbaka igen efter att kuren var slut. Fick en till + pro sooth. Han mår bra när han får detta, enda som kan märkas är lite fisningar. mkt lite!!
Men sen kom det tillbaka så fort vi slutade med det.
- in till vet kollade magen - superfin!! Inget magsår alls.
Tog blodprov + satte honom på en dunderkur avmaskning. 1 dag ivomec, 7 dagar axilur och 1 dag ivomec igen. Var bra undertiden. Ut kom blodmask första dagen sen inget mer. Fick tarmflore medicin som han skulle få efter avmaskningen - det vägrade han äta..
Var bra några dagar sen diarré igen. Svar på blodprover - dåliga Njurvärden. 20 dagar med medicin Phyto... (kommer inte ihåg hela namnet) bra första veckan - sen lite lös i magen och spänd under ridning igen..
Nu väntar jag på tarmfloremedicinen Coli-Cure som kommer idag eller i morgon.
Sen får vi se om det hjälper, hjälper inte det så är nästa steg att ta nytt blodprov igen och se hur njurar osv ser ut nu....
Men är det någon sam har några ideér eller har varit med om något liknande??
Snälla, hjälp till och klura lite!
Det började i februari..
Han blev lös i magen och slutade äta, var besvärad vid ridning. Fick pro- equo.
Det försvann men kom tillbaka igen efter att kuren var slut. Fick en till + pro sooth. Han mår bra när han får detta, enda som kan märkas är lite fisningar. mkt lite!!
Men sen kom det tillbaka så fort vi slutade med det.
- in till vet kollade magen - superfin!! Inget magsår alls.
Tog blodprov + satte honom på en dunderkur avmaskning. 1 dag ivomec, 7 dagar axilur och 1 dag ivomec igen. Var bra undertiden. Ut kom blodmask första dagen sen inget mer. Fick tarmflore medicin som han skulle få efter avmaskningen - det vägrade han äta..
Var bra några dagar sen diarré igen. Svar på blodprover - dåliga Njurvärden. 20 dagar med medicin Phyto... (kommer inte ihåg hela namnet) bra första veckan - sen lite lös i magen och spänd under ridning igen..
Nu väntar jag på tarmfloremedicinen Coli-Cure som kommer idag eller i morgon.
Sen får vi se om det hjälper, hjälper inte det så är nästa steg att ta nytt blodprov igen och se hur njurar osv ser ut nu....
Men är det någon sam har några ideér eller har varit med om något liknande??
Snälla, hjälp till och klura lite!