Dålig på att bedöma hundens position. Tips på bra spegel?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Jag är som sagt ganska dålig på att bedöma hundens position dvs hur rakt hon sätter sig vid till exempel ingångarna eller hur bra position hon har vid fotgåendet. Detta är när vi tränar hemma. Hur gör ni när ni tränar hemma? Använder ni speglar?
 
Har en stor garderob med spegeldörrar så kör framför de. Annars tar jag hjälp av filma mig själv för att se när hon har bra position och så försöker jac lägga på minnet hur det sett ut/känts från mitt håll de gånger hon positionerat sig bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp