dålig rörlighet i alla leder

Sv: dålig rörlighet i alla leder

Jag har ockå dålig rörlighet i min arabs leder.
Men för min del så beror det på pålagringar efter hennes Erlichias (Äter glucosamin som hjälper henne).
Sen vet jag att araber har lätt på pålagringar så man kanske ska kolla upp?, han hade ju arab i sig.

Min är röntgad i de flesta lederna, den enda led som jag vet att han har pålagringar i är hö.fram kota och den har sämmre flexion än vä. men för övrigt så ska han va fin i lederna, men dock usel rörlighet

Kan tyvärr inte säga vad det beror på då jag helt enkelt inte vet... :smirk: Men däremot var båda mina araber(2 och 4 år) stel när vi fick dom förra sommaren. Tjejen som masserar våra hästar gav oss tippset att prova ge kli. (Hon trodde att det kunde bero på att gräset vartifrån vi köpte dom var för kalkrikt.) Hon visste andra som testat detta med bra resultat. Vet inte om det var det som gjorde susen men de är inte lika stela nå mer... :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: slant98
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 188
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka