Dålig syn

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 770
R

Rex

Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell?
Rex

tja det lättaste är ju att fråga hästen. det har den garanterat koll på! ;) ta kontakt med en djurtolk!

Veterinär! Ta kontakt med närmsta djursjukhus/klinik och hör om de har någon veterinär med specialintresse för ögonsjukdomar.

Alldeles oavsett vad jag personligen anser om hästpratare så tror jag inte att hästen själv kan ge dig svar på vilket specifikt problem den har med synen (om den nu har det, alltså) eller för den delen vilka åtgärder som bör sättas in.

Förstår vad du menar. Men så länge man (som Rex gör) undrar om den har fått sämre syn eller inte så är det garanterat hästen själv som vet bäst! Sedan har de oerhört mycket mer koll på saker och ting än vad man tror.. ;)

Tack för svaren kommer nog att kolla med veterinär då jag har funderat på att ta föl på henne och vill då veta om hon ser dåligt(som jag misstänker) och om det i så fall är ärftligt för då blir det ingen fölis
Rex

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 140
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
712
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 210
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023