Dåliga arbetskläder..

pepp

Trådstartare
Vi fick nyligt nya arbetskläder då vi blivit uppköpta av ett annat bolag.

De nya byxorna är hemska!! De andas inte och min kollega fick varning för fukt när hon hade haft sin mobil i fickan. Även min mobil har varit fuktig när jag tagit upp den.

Vem tar man upp detta med? Jag mailade min arbetsledare om detta och hon svarade bara "ojdå, haha" :cautious:
Det kommer bli hemskt att jobba i dessa i sommar, kontoret jag städar på blir väldigt varmt under sommaren :(

Är inte med i facket tyvärr.
 
Har ni något skyddsombud på jobbet?

Hur är arbetsgivarens krav när det gäller just arbetskläder: måste ni använda de arbetskläder som ag tillhandahåller, eller får ni (på egen bekostnad) använda andra kläder på jobbet (så länge det inte är kortkorta shorts eller skyhöga stilettklackar, dvs sånt som av de flesta skulle betraktas som olämplig klädsel i sammanhanget) ?
 
Har ni något skyddsombud på jobbet?

Hur är arbetsgivarens krav när det gäller just arbetskläder: måste ni använda de arbetskläder som ag tillhandahåller, eller får ni (på egen bekostnad) använda andra kläder på jobbet (så länge det inte är kortkorta shorts eller skyhöga stilettklackar, dvs sånt som av de flesta skulle betraktas som olämplig klädsel i sammanhanget) ?

Väldigt bra fråga, ska kolla upp det!

Vi måste ha de kläder ag tillhandahåller. Min kollega har dock haft tights väldigt länge nu utan att ag sagt något... så känns lite oklart.
 
Vi fick nyligt nya arbetskläder då vi blivit uppköpta av ett annat bolag.

De nya byxorna är hemska!! De andas inte och min kollega fick varning för fukt när hon hade haft sin mobil i fickan. Även min mobil har varit fuktig när jag tagit upp den.

Vem tar man upp detta med? Jag mailade min arbetsledare om detta och hon svarade bara "ojdå, haha" :cautious:
Det kommer bli hemskt att jobba i dessa i sommar, kontoret jag städar på blir väldigt varmt under sommaren :(

Är inte med i facket tyvärr.


Skyddsombudet.
 
Väldigt bra fråga, ska kolla upp det!

Vi måste ha de kläder ag tillhandahåller. Min kollega har dock haft tights väldigt länge nu utan att ag sagt något... så känns lite oklart.

Om ni har ett skyddsombud, så låter det här som ett ärende för hen.

Om det blir väldigt varmt på jobbet och arbetskläderna inte fungerar pga det, kan ag tillåta annan klädsel för att det ska funka att jobba. Det är förstås inte applicerbart för yrken med uniformsplikt, såvitt jag vet, men för många yrkesgrupper kan det vara en åtgärd som ag kan välja vid den typen av problem med arbetsmiljön. Det kan vara värt att ta upp, om ag inte vill byta ut byxorna.
(Info som jag fått till mig på nuvarande jobbet, där det blir väldigt varmt i lokalerna sommartid. Nu har vi iofs redan innan OK att använda egna kläder på jobbet, men ändå.)
 
Om ni har ett skyddsombud, så låter det här som ett ärende för hen.

Om det blir väldigt varmt på jobbet och arbetskläderna inte fungerar pga det, kan ag tillåta annan klädsel för att det ska funka att jobba. Det är förstås inte applicerbart för yrken med uniformsplikt, såvitt jag vet, men för många yrkesgrupper kan det vara en åtgärd som ag kan välja vid den typen av problem med arbetsmiljön. Det kan vara värt att ta upp, om ag inte vill byta ut byxorna.
(Info som jag fått till mig på nuvarande jobbet, där det blir väldigt varmt i lokalerna sommartid. Nu har vi iofs redan innan OK att använda egna kläder på jobbet, men ändå.)

Har skrivit till min andra kollega som jag tror har koll på skyddsombud osv :) känner inte att jag vill ta upp det med arbetsledaren då jag blev bemött som jag blev...
 
Jag tror att jag frågat om det var ok att beställa egna från Hejco typ och gjort det i så fall. Ej orkat tjafsa om fack, skyddsombud etc

Ska kika in dom! Det är ju det som är frågan, vars tusan hittar man bra arbetsbyxor som inte kostar satan...
De kläder vi har nu är från procurator, men de säljer väl inte till privatpersoner?
 
Ska kika in dom! Det är ju det som är frågan, vars tusan hittar man bra arbetsbyxor som inte kostar satan...
De kläder vi har nu är från procurator, men de säljer väl inte till privatpersoner?
Procurator i Luleå har Hejco och ja Hejco är ett bra märke. Jag tänker att det borde gå att lösa så att de kan sälja till privatpersoner...
 
Skrev till min AL ändå.
Flera har nu klagat på att dom är för varma! Så ska få gå till Procurator och testa ett par från Heico.
Inte lika stretchiga, men förhoppningsvis svalare.

Dom hade inte Heico inne, så får avvakta. Hoppas dom nu är bättre, vi har dom eller nuvarande att välja mellan :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kära dagbok, Idag tänkte jag att vi ska prata om mitt kära kontrollbehov. Det blir nog lite rörigt, men jag ska försöka hålla mig...
Svar
18
· Visningar
1 383
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
7 821
Senast: madde_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp