Hur ska jag överleva traumat efter min hund?!

madde_84

Trådstartare
Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår lilla lägenhet. Klockan var 14 och vi skulle ta en joggingtur på berget där jag bor (måste kanske nämna att jag bor på Gran Canaria i en by i bergen). Solen stack plötsligt fram och jag började tveka om det verkligen var värt att springa mitt på dan i värmen, men jag hade ju redan klätt på mig så vi gick ut. Vilda var lös på berget och joggade på avstånd bakom mig (vilket är helt normalt). Men jag kände hur trött värmen gjorde mig och vi stannade till i skuggan för att vila. Vilda beter sig som vanligt och gräver en grop. Jag observerar henne och tycker att hon får ett konstigt uttryck. Hon ligger i en liten underlig ställning och ögonen är typ halvöppna. Jag reser mig upp för att se om hon reagerar och kallar på henne. Ingen reaktion!!! Eftersom jag studerar till veterinär så är det första jag kollar hennes slemhinnor och upptäcker direkt att hon har syrebrist. Alla alarm i min kropp slås på. Jag vet att hon är i ett akut tillstånd och att om jag inte får henne till veterinären fort så kommer hon dö. Jag får panik, vi befinner oss ensamma på ett berg och jag vet att min Vilda på 20 kg är för tung för mig att bära och jag har inte med mobilen eftersom den e så tung och besvärlig när jag joggar. Men jag försöker ändå lyfta henne men eftersom hon är som en potatissäck och tung så ger jag fort upp och lämnar henne med extremt dåligt samvete i en miniskugga och springer gråtandes mot mitt universitet där de har ett veterinärsjukhus c:a 10 min bort (om man springer). Jag springer och gråter och vet att jag lämnat min lilla bäbis ensam på berget i gassande sol och att jag inte springer tillräckligt fort så kommer hon att dö. Jag får hjälp på sjukhuset och de kör mig tillbaka till berget för att hämta hunden. När vi är framme är hon inte kvar där jag lämnade henne utan